07 Mac 2009

Executive Talk yang hambar.

Assalamualaikum YB,

Utk maklumat semua, pagi tadi ada Executive Talk yg disampaikan oleh MB KUDETA. Saya pun adalah di antara kakitangan awam yg dijemput hadir dalam majlis itu...tetapi lega rasanya apabila pada masa yg sama saya terpaksa menghadiri satu mesyuarat dgn salah seorang Pengarah sebuah agensi kerajaan. So..saya tk hadir laa ke Dewan Banquet utk dengar "celoteh" MB KUDETA tu.

Tapi walau macam mana pun saya masih mendapat sedikit info tentang apa yg berlaku di Dewan Banquet tadi. Antaranya ialah...Dato' Setiausaha Kerajaan Dr. Abdul Rahman Hashim kelihatan begitu ceria sekali berbanding semasa 11 bulan sebelum ni. Rata2 ramai kakitangan awam yg rasa meluat dgn tingkah laku Dato' SS tu.

Selain dari itu juga kelihatan ramai kakitangan awam yg meninggalkan dewan sejak awal2 lagi...mungkin pada peringkat awal program Executive Talk tersebut mereka sekadar "tunjuk muka" sahaja tetapi jauh di sudut hati mungkin rasa macam terpaksa sahaja. Oleh kerana ramai yg meninggalkan dewan maka tak banyak info lain yg didapati semasa berlangsungnya program itu tadi.

Nah jelas perbezaan semasa DS Nizar dan Pakatan Rakyat memerintah di mana Dewan Banquet tidak dapat menampung kehadiran kakitangan awam dalam apa jua majlis.

Dengar khabar sambutan Maulidurrasul Peringkat Negeri Perak yg dijadualkan berlangsung di Dewan Banquet SUK pada hari Isnin 9 Mac ini nanti, ramai kakitangan awam yg nak boikot...kita tunggu dan lihat.(kuligomen)

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ASSALAMUALAIKUM YB! SAYA SEORANG KAKITANGAN KERAJAAN DI SK DATO PANGLIMA BUKIT GANTANG. SAYA BEGITU HAIRAN APABILA MELIHAT PENGUSAHA KANTIN DAN PENGERUSI PIBG SERTA PENGURUS KEDAI BUKU ADALAH SUKU SAKAT YANG SAMA. KENAPA IA JADI BEGINI? JAWAPANNYA ADALAH MEREKA ORG UMNO. SIASATLAH APA YG SAYA KATAKAN INI. INI BUKTI KUKUH PENYELEWENGAN UMNO DI PARLIMEN BUKIT GANTANG. PANGGILLAH SPRM SIASAT KALAU BENAR MEREKA TAK AMALKAN PILIH KASIH.

Tanpa Nama berkata...

salam..x gunanya suruh sprm siasat...sebab sprm pun pilih kasih...memihak hanya pada sebelah pihak je...itukah yang dimaksudkan sprm tu telus,bersih dan amanah?x perlu tukar tambah perkataan 'suruhanjaya'la klu camtu....

Tanpa Nama berkata...

panggil budak lepasan spm siasat...hehehhehe lagi bagus

Tanpa Nama berkata...

exec talk idea ir nizar