07 Mac 2009

Pegawai kerajaan dipaksa ramaikan majlis MB kudeta.

PARIT BUNTAR : "Kami dipaksa untuk meramaikan majlis yang dihadiri oleh MB kudeta beberapa hari lepas " Demikian antara pengakuan seorang pegawai kerajaan yang mahu namanya dirahsiakan. Itulah keadaan sebenar yang berlaku kepada pegawai kerajaan yang berada disekitar Daerah Kerian pada 4 Mac lepas akibat dari tindakan untuk meramaikan majlis pertemuan dengan MB Kudeta yang diadakan di Dewan Merdeka selepas mereka mengadakan mesyuarat Exco di sini.

Seorang pegawai yang lain meluahkan rasa terkejut dengan kawalan ketat yang diberikan kepada Zambry pada hari itu, menurutnya dia sempat melihat MB Kudeta di kawal oleh pasukan keselamatan dengan begitu ketat dibanding MB DS. Nizar selama 10 bulan lebih menjadi MB tidak ada pun kawalan begitu diberikan kepadanya.

Selain itu sebuah ambulan diarahkan diletak dalam keadaan berjaga-jaga sedangkan ambulan yang diperlukan untuk menjalankan tugas harian tidak mencukupi. Ada yang bertanya apakah peranan ambulan tersebut. Atau mungkin sebagai langkah berjaga-jaga kalau ada yang tercedera akibat kena balingan kasut.

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum YB,

Utk maklumat semua, pagi tadi ada Executive Talk yg disampaikan oleh MB KUDETA. Saya pun adalah di antara kakitangan awam yg dijemput hadir dalam majlis itu...tetapi lega rasanya apabila pada masa yg sama saya terpaksa menghadiri satu mesyuarat dgn salah seorang Pengarah sebuah agensi kerajaan. So..saya tk hadir laa ke Dewan Banquet utk dengar "celoteh" MB KUDETA tu.

Tapi walau macam mana pun saya masih mendapat sedikit info tentang apa yg berlaku di Dewan Banquet tadi. Antaranya ialah...Dato' Setiausaha Kerajaan Dr. Abdul Rahman Hashim kelihatan begitu ceria sekali berbanding semasa 11 bulan sebelum ni. Rata2 ramai kakitangan awam yg rasa meluat dgn tingkah laku Dato' SS tu.

Selain dari itu juga kelihatan ramai kakitangan awam yg meninggalkan dewan sejak awal2 lagi...mungkin pada peringkat awal program Executive Talk tersebut mereka sekadar "tunjuk muka" sahaja tetapi jauh di sudut hati mungkin rasa macam terpaksa sahaja. Oleh kerana ramai yg meninggalkan dewan maka tak banyak info lain yg didapati semasa berlangsungnya program itu tadi.

Nah jelas perbezaan semasa DS Nizar dan Pakatan Rakyat memerintah di mana Dewan Banquet tidak dapat menampung kehadiran kakitangan awam dalam apa jua majlis.

Dengar khabar sambutan Maulidurrasul Peringkat Negeri Perak yg dijadualkan berlangsung di Dewan Banquet SUK pada hari Isnin 9 Mac ini nanti, ramai kakitangan awam yg nak boikot...kita tunggu dan lihat.

leaflizard berkata...

boikot jangan tak boikot..
kali ni,kita boikot secara profesional.

saya perhatikan, banyak lagi kedai-kedai di skeitar ipoh, belum lagi menurunkan gambar MB nizar.

Alhamdulilah,,

suara dalam hati rakyat..
suara keramat.

akan aku terjemahkan dalam bentuk undi, di PRU13.

saya baru berumur 23 tahun. insyaAllah.

takkan pangkah UMNO selamanya.

Tanpa Nama berkata...

kuligomen,

kalau rs dh tanak keje berenti. bg org lain yg nak sgt keje tu keje.

dewan tu penuh.yang keluar tu semua pegi merokok kat belakang dewan n pegi breakfast.

ketua jbtn bg arahan dengar exec talk, tp sebaliknya mengular pegi breakfast.elok le sangat tu.

Tanpa Nama berkata...

kerajaan BN memang terdesak..dekat universiti pun pelajar dikerah..

MAHASISWA UiTM

Tanpa Nama berkata...

RAKYAT HAKIM NEGARA.....YA ALLAH, ENGKAU HANCUR MUSUH AGAMAMU DISELURUH DUNIA, UMNO,BN DAN SEKUTU SEKUTUNYA...AMIN....KERANA KU TAHU UMNO MUSUH PERJUANGAN AGAMAMU....

Tanpa Nama berkata...

mana ada dewan penuh. muka zambry berubah bila ramai orng balik cepat.

Tanpa Nama berkata...

aa, dewan tak penuh pun...anon 4:51, mcm mana boleh kerja ngan kerajaan? ni mesti spesis UMNO

Tanpa Nama berkata...

hoi tanpanama 04:51:00, dewan tu memang la penuh tapi penuh dengan hulubalang2 MB kudeta yang sentiasa mengawal takut MB kudeta kena kasut melayang. sebenarnya aku pun dah standby kasut tapi tak dak peluang....

Unknown berkata...

mcm xbiasa jer.. mase perarakan daulat tuanku sblm ni pun, pkai pelakon pembantu yg ramai sbb xdpt sambutan. hehehe

Tanpa Nama berkata...

Saya diarahkan pergi, tapi tak nak pergi sebab kerja kat ofis banyak, jadi saya wakilkan kat pembantu saya..
Lepas majlis dia balik dia kata, rata-rata yang datang kata boring sebab kena paksa, malahan pegawai sebelah dia pun tidur semasa Zambry berucap (siap berdengkur....).

Tapi ramai yang balik awal......
Ye la sekadar tunjuk muka.......
lepas belahhhh........

Tanpa Nama berkata...

nampak gaya tu orang kerajaan pun tak suka dekat dia. suruh laaa dia balik pi jual cendoi kat pulau pangkor lagi baguih.....

Tanpa Nama berkata...

betoi la hang kata, semenjak dia jadi MB kudeta,cendoi p pangkor dah jadi tak sedap...

Dr Ahmad Muhammad Mujahid berkata...

Salam......

Aku cabar hantu UMNO yang mulut gampang tu dedahkandiri.

Jangan nak selindung di sebalik "tanpa nama".

Tanpa Nama berkata...

awat orang melayu bodoh banyak kat disini...kasihan mereka telah tumpor berbagai fitnah di hamburkan. inilah sikap dan akhlak pengikut parti kuda kayu. buat fitnah tak habis-habis....

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya Tanpa Nama tulah Zamry. India mengaku mamak. Itulah aku pelik orang india boleh masuk UMNO. Jadi MB haram pulak tu. Bodoh punya UMNO, kata untuk Melayu saja tapi org India pun boleh join.

Tanpa Nama berkata...

Program kepala kudeta mai parit buntaq nun aku dapat maklumat yg penduduk pendalaman di kuale kurau-tjg piandang dipaksa pi,dapat kumpui 2biji bas(sponsored by Red Omni Bus)tak penuh pun..nasib hang la jason king oi..tikar terbang tolong u-turn,ZAMri ZAMri ALAkader...