29 Mac 2009

Terkini 7.00 pagi : Mesjid dan bandar Taiping dipenuhi manusia.

Tiga Masjid yang ada di sekitar bandar Taiping, iaitu mesjid Daerah, mesjid Lama dan mesjid India dipenuhi oleh jamaah semasa solat Subuh pagi ini. Demikian berita yang diterima dari Ajijoi yang berada disana pagi ini.

Menurutnya juga keadaan di Bandar Taiping juga sudah sesak dengan kenderaan sejak awal pagi.

Katanya lagi di Masjid Daerah oleh kerana ramainya jamaah menyebabkan ada sedikit gangguan bekalan air.

Inilah suasana awal pagi di bandar bersejarah ini dalam keadaan semua pihak bersiap untuk perarakan dan penamaan calon yang akan diadakan di Majlis Perbandaran Taiping pada jam 9.00 pagi ini.

Menurut Setiausaha Operasi Jentera PAS PRK Bukit Gantang, Sdr. Salman Salleh semasa di hubungi, satu solat hajat untuk pimpinan akan diadakan di Markaz Ayer Kuning pada jam 7.30. Konvoi pimpinan bersama calon ke tempat penamaan akan bermula pada jam 8.00pagi ini.

Malam tadi suasana di Markaz Ayer Kuning yang merupakan Bilik Operasi Induk terus menerus hingga lewat malam menerima kunjungan dari penyokong luar daerah bagi mendapatkan maklumat perarakan calon dan penempatan masing-masing.

Semasa saya dihubungi beberapa warta akhbar utama bertanyakan berapa jumlah penyokong Pakatan Rakyat yang kana hadir, saya katakan melebihi 30,000 orang.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

orang UMNO ke yang penuhkan saf ni??? lu pikir la sendiri..