23 Mac 2009

TERKINI : Bukit Gantang

Cuaca disebelah pagi yang panas terik sehingga sekitar jam 3 petang barulah hujan turun di sekitar kawasan Parlimen Bukit Gantang. Namun ia tidak menghalang jadual kempen yang dilakukan oleh petugas PAS yang telah disusun lebih awal.

Di sebelah pagi tadi 6 PASTI di sekitar Bukit Gantang telah mengadakan sukaneka dan mendapat sambutan yang baik dari masyarakat setempat.

Saya sempat berada di PASTI Sungai Tinggi menyampaikan hadiah sehingga jam 1 tengahari dan sempat mendapatkah khidmat pemeriksaan kesihatan percuma yang diadakan serenta dengan program itu semuanya berjalan dengan lancar.

Setelah itu saya dan rombongan memenuhi hajat ahli PAS yang berdekatan untuk hadir dalam kenduri walimatul urus.

Selepas itu Jentera Kempen dikumpulkan dalam satu taklimat yang diadakan pada jam 2.00 petang hingga 5.00 petang di Markaz PAS Bukit Cempedak. Hampir 300 orang petugas hadir mendengar taklimat dari Saya sediri , YB. Hj.Mohd Zainuddin dan Ust.Misbahul Munir.

Pada jam 5.30 petang pula satu program penerangan bersama degan Naib Presiden PAS, Hj. Mohd Sabu diadakan di Simpang Halt yang dihadiri oleh sekitar 200 orang kebanyakannya Kaum India. Saya sempat menyampaikan ceramah sekitar 30 minit sebelum kehadiran Hj. Mohd Sabu.Hadir sama ialah ADUN Kuala Sepetang , YB. Tai dan ADUN Aulong, YB.Yew.

Setelah itu saya bergegas ke Taman Kaya disebuah Restoran Cina di adakan Majlis Minum Teh yang dihadiri oleh hampir 150 orang . Penceramahnya ialah Bendahari PAS Perak, Dr. Khairuddin, Pengerusi DAP, Dato' Ngeh Khoo Ham dan saya sendiri.

Malam ini jadual kempen dalam bentuk ceramah akan berjalan seperti biasa , Hj. Mohd Sabu akan berada di dua tempat berbeza untuk menyapaikan ceramahnya. Penceramah DAP yang saya gandingkan bersama beliau ialah ADUN Buntong, YB. Siva Subramaniam. Tamat

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

InsyaAllah, Allah Ta'ala akan bersama orang yang benar. Selamat berjuang, YB!

Tanpa Nama berkata...

hisamuddin di katakan akan menghulurkan keris tumpul bertatah berlian ala ala pendekar umno waktu pemilihan umno nanti. syok !

dulu orang dah kritik, tapi pendekar bacul umno ni tak ingat. mudah lupa dan hilang akal. masih ingat bagaimana dia di hentam oleh pemuda mca dan dia minta maaf. tu pasal kita panggil dia pendekar auwww auwww!

bukan ape .. ini lah kesempatan yang perlu di ambil sempena pilihanraya yang bakal di adakan sejurua selepas perhimpunan umno. cuma perlu peka akan kenyataan yang akan di keluarkan oleh umno ketika majlis tersebut. tentu ada yang terpacul keluar tentang perkauman.

.... ala .... biasak la.

mahathir dengar khabarnya akan di jemput hadir.

sejak akhir akhir ini, dia menceritakan tentang perjuangan bangsa, bangsa melayu dalam kecemasan dan macam macam lagi. dan yang cukup sensitif adalah kenyataannya tentang bangsa bukan melayu yang tidak berterima kaseh dengan bangsa melayu yang sanggup berkongsi negara.

benda benda macam ni biasa di dalam umno. cumanya kalau kenyataan umno tentang perkauman di tiup hebat dalam pesidangan kali ini, rasanya ramai pengundi di bukit selambau dan gantang yang berminat nak tau.

walaupun peratus pengundi bukan melayu sikit, sekurang kurangnya jumlah kecil itu akan menyokong pakatan rakyat. hindraf yang di khabarkan menentang pencalunan bukit selambau pun mungkin akan berpatah balik. heheh !

jadi jangan lepa kerana alpa umno akan merosakkan bn seluruhnya. nak bagi tau pemimpin umno, sikap perkauman mereka itu lah punca bn terkubur lepas ni. melayu dah lari, cina dah pesong dan india pun dah tak hairan dengan bn lagi...

tanya singh ... heheh .. singh pun dah lari sama.
umno hancur kerana umno syok sendiri.

p/s
teringin nak tengok macamana umno sokong pemimpin yang lari dari menjawab soal altantuya .. dan juga bik mama. anggun ke kali ni? heheheh !

-rentakjari-