23 Mei 2009

Keputusan pilihanraya umum 2008 bagi N41 Manik Urai

Jumlah pengundi: 12,292 orang
Peratusan kaum: Melayu 99.25%, Cina 0.44%, India 0.26%, Lain-lain 0.02%

1. Ismail Yaacob (PAS) 5,746
2. Mohamed Zulkifli Omar (BN) 4,394

Majoriti: 1,352
Jumlah undi: 10,332
Peratus mengundi: 84.05%
Undi rosak: 192

14 ulasan:

ZAID SAHLAN berkata...

Menang KEPUTUSAN MAHKAMAH petang ini satu ujian, jika kalah juga satu ujian. Tiap kejadian ada hikmah. Sesungguhnya segala nikmat yg ada di muka bumi ini tiada apa apa nilai di sisi Allah walau berharga sebelah kepak nyamuk. Maka itu menang atau kalah sama sahaja semuanya hanya ujian yg telah ditentukan Allah. Islam pasti akan berjaya di dunia dan akhirat . Itu janji Allah. Sesungguhnya Allah tidak pernah MUNGKIR janji. Allah menilai segala usaha kerja buat kita sebagai pahala sedang NAJITAH adalah haknya.. TAKBIR!!!

Tanpa Nama berkata...

UNTUK JIMAT GANTI AHLI PAS LAIN BN TAK PAYAH LAH MASUK BERTANDING ....

Muhammad Hamidi Zamri berkata...

InsyaAllah kemenangan bersama ISLAM!!!

sydeen aka saidin berkata...

kita tengok pulak keputusan selepas ni

Tanpa Nama berkata...

Roh antutuya akan terus menganggu UBN

musafirlalu berkata...

Selepas ini perayu undi boleh merayu undi dengan syarat mesti duduk kat rumah masing-masing untuk merayu undi.Jarak meja untuk menyemak nama mestilah 10 kilometer dari pusat mengundi.Kenderaan untuk mengangkut pengundi mesti menurunkan pengundi mesti berhenti 5 kilometer daripada pusat mengundi,lepas tu pengundi pandai-pandailah jalan kaki.Bendera parti politik mestilah dipasang 500 meter daripada jalan.Kempen melalui laman blog tidak
dibenarkan sama sekali.Para blogger yang engkar akan ditangkap tanpa bicara selama 60 hari.Kempen hanya dibenarkan di Berita Hairan,Utusan Meloya,TV3 suku sahaja dibenarkan.Pemasangan bendera parti mestilah mendapat kebenaran daripada JKKKP sahaja.OKU tidak dibenarkan ada pengiring,oleh itu pandai-pandai pergi sendiri ke pusat mengundi.Petugas parti mestilah tidak melebihi 2 orang dalam satu rumah.....Kalau Pengerusi SPR kuatkuasa undang-undang tersebut,barulah brutal.

Mr Bli berkata...

blog politik yang baru.

http://loveperak.blogspot.com/

terima kasih. hidup PR

Haikal Sulaiman berkata...

Salam drs..

Saya juga penyokong PAS>.

tetapi sekurang-kurangnya , janganlah kita terlalu berpolitik.. Almarhum baru saja meninggalkan dunia ini beberapa jam.. biarlah kita menyelesaikan semua urusan mayat dahulu !!

Apapun kemenangan tetap untuk islam !!

Tanpa Nama berkata...

MINTA PAK NIK CARI SAPE-SAPE WANITA KAT KELANTAN YANG BERNAMA "AMINAH ABDULLAH"...?

JADIKAN DIA CALON PAS...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

BN tak akan masuk bertanding kerana tumpu kepada jambatan bengkok untuk kesejahteraan rakyat johor khususnya.

zizi3131 berkata...

Insya Allah Kalau BN bertanding Undi PR akan bertambah, majoriti pun bertambah...rakyat dah buka mata dan terang hati

Tanpa Nama berkata...

aku tak mau bertandinggggg ......tolong....(teriakan ala histeria peringkat merah)....umno...umno....isk...isk...isk...

Tanpa Nama berkata...

kenapa orang kelantan tidak mahu sedar untuk menyukong kerajaan jangan ingat penting diri sendiri fikir masa depan anak cucu yang tidak berkesudahan kita didunia ada lah berlumba lumba untuk mengejar kesanang dan kemajuaan dan jangan lupa kita ada hamba allah.

Tanpa Nama berkata...

sbb fikir masa depan anak2 la org kelantan pilih PAS. masa depan bukan setakat bila dah dewasa nanti tp masa depan masa dkt nak mati dan bila diakhirat nanti. kalu setakat masa depan cerah kerana pembangunan yg pesat dgn ramai remaja lepak2 mendedahkan pusat spt kat KL nun.. alamatnya gelaplah plak nanti, takut nanti tak nampak titian siratulmustaqim masa nak meniti esok kelak.
aku tgk kwn2 anak aku yg kebanyakannya anak org kaya penyokong kuat BN mmg cerah dan ceria kehidupannya.. pakaian yg dipakai aku tgk macam tak cukup benag tp harga mak uihh! pakaian orang biasa yg terlebih benang harga cuma secawan air yg diminum oleh anak2 penyokong kuat BN (dato, tan sri, kontraktor dan sbgnya)dkt cafe mewah. yelah.. bapak bleh dapat projek byk sbb sokong BN dpt konrak itu ini.. kan BN dah kata bila sokong dia dpt pembangunan dan masa depan cerah.. tp ntahlerr, malas aku nak taip panjg2. malas nak nak pikir ape akan jd dr kemajuan yg diperolehi dr BN. tp memang betul ader kemajuan hidup dr semua segi gaya hidup, cara bergaul, fesyen pakaian dn aksesori sampaikan kt pusat pun ade anting anting.. ade standard org putih nampak bergaya dan hebat tak macam org pas nampak kekampungan. anak aku mintak dijauhilah dr meminati gaya dan kemajuan sebegini. bla bla bla...