22 Mei 2009

Siapakah MB Perak : Beberapa jam lagi akan diumumkan.

Debaran menunggu keputusan Mahkamah Rayuan pada hari ini saya jangkakan melibatkan seluruh rakyat malaysia khususnya yang mengikuti perkembangan negeri Perak sejak awal krisisi negeri ini.

Saya menerima banyak sms dan panggilan talipon sehingga ke pagi ini bertanyakan perkembangan terkini dan apakah keputusan memihak kepada DS. Nizar. Malah ada yang marah-marah dan mempersoalkan kena baru hari ini baru keputusan yang ditunggu itu baru hendak diumumkan.

Dengan tenang saya nyatakan itu hak hakim mana saya tahu, lalu di tersentak sedar dari tekanan mungkin mahukan sangat siapakah yang menang..yang penting keputusannya.

Begitulah sehingga saat ini saya kira kita masih mampu berdoa dan mengharapkan sesuatu yang terbaik akan dianugerahkan Allah SWT kepada DS. Nizar dan para penyokongnya di seluruh dunia.

Kebetulan pula hari ini adalah hari yang paling mulia, Jumaat merupakan hari yang terbaik malah penghulu segala hari maka marilah kita berdoa kehadrat Allah SWT, mudah-mudahan diperkenankan Nya.

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Zambry akan di sahkan sbg MB.. Mahkamah UMNO punya.

Tanpa Nama berkata...

walau apaun keputusannya...DUN tetap akan DIBUBARKAN.........

TAKBIRRR!!!!

Tanpa Nama berkata...

zambry akan menang....tren mahkamah rayuan yg berat sebelah akan memihak kepada zambry...tidak seperti mahkamah tinggi yg professional dalam menghakimi kes Nizar...mahkamah rayuan dari awal lagik dah nmpak cenderong kepada zambry sbb rayuan zambry buat keputusan sungguh d'efficient'...mcm haram...sumer nya haram....

tapi tuntutan rakyat Perak adalah, BUBAR DUN!!!

Tanpa Nama berkata...

MAHKAMAH DUNIA TAK BOLEH KITA HARAP SANGAT KERANA MEREKA PUN TAK LAKSANA HUKUM ISLAM

Tanpa Nama berkata...

Tak kira sapa pun menang...DUN wajib di bubarkan..
Wahai rakyat perak..marilah kita bersama-sama menghukum mereka-mereka yang mempermainkan amanah yang kita telah berikan..tolak mereka yang mempunyai agenda peribadi..pembunuh demokrasi.

Tanpa Nama berkata...

Biasanya kalau dh buat rayuan, keputusan mahkamah bertentangan dgn yang asal...terbalik....
Biasalah....

AHAMAD SALLEH MERU KLANG berkata...

DIANTARA DUA KUTBAH JUMAAT ADALAH SAAT YAG PALING MUSTAJAB DOA, SAMA2 KITA DOAKAN KEMENANGAN DATO SRI NIZAR. AMIN.......

Unknown berkata...

salam.sabar!sabar!Keputusan akan berpihak kepada YAB DS Nizar,dan Zamry akan merayu lagi pada Mahkamah persekutuan pada hari isnin pula Zamry kata tunggu mahkamah dulu,pelik tapi benar,tunggu keputusan mahkamah lagi tapi dia muka tak malu ikut belakang Sultan Perak menghadiri peristiharan Kampar daerah ke10 diPerak semalam.memang tak malu pada budak2 sekolah yang datang pun tahu dia bukan MB yang sah.

Ummu afif berkata...

salam..
kadang-kadang saya risau bila membaca blog.. jangan dihina manusia yang dijadikan Allah.. macam-macam dicacinya.. macam-macam digelarnya. Kita bimbang nanti ianya kembali kepada kita. Zamry hanya seorang manusia yang telah diamanahkan oleh ketuanya.. Dalam hatinya hanya Allah saja yang tahu.. Doakan saja beliau diberi kekuatan, boleh membezakan yang mana baik yang mana buruk..
Semoga Allah memberi kemenangan kepada pihak yang benar.. Kemenangan atau kekaklahan ada rahmatnya dan hanya Allah yang Maha Mengetahui.
InsyaAllah

de_LAHOYA berkata...

zamry orang yg pendidikan dan pendirian. mana mungkin dia ikut ketuanya membutatuli. melainkan dianya sendiri sememangnya gelojoh dan tak pemalu. itulah haqiqatnya. dia berpeluang menamatkan krisis d perak bila mahkamah tinggi sahkan nizar sebagai mb tapi nape dia masih gelojoh dan tak malu menyondol. akibatnya masaalah berlarutan..

ala kulli hal gue setuju dun TETAP dibubarkan walau sape pun menang. inilah hakikat yg zamry mamak tak sedari.

ustaz jauh berkata...

askm.semalam aku terbangun jam 3 pagi.trus amik ayaq semayang.semayang taubat n tahjut n hajat.mendoakan kemenangan berpihak pada

Tanpa Nama berkata...

kepadai YB Zamri, jangan terlalu mengharap dan terimalah kenyataan.
Serahlah kepada rakyat untuk membuat keputusan. Kerana suara rakyat suara keramat. Jangan biarkan kuasa merogol undang-undang.

Hakim: Zambry MB sah Perak berkata...

Zambry MB sah Perak

Tanpa Nama berkata...

Hakim: Zambry MB sah Perak
http://www.malaysiakini.com/news/104895