17 Jun 2009

Boleh saya jumpa isteri anda"?

oleh 1Utama 1Ismud-Semarak
bypass308.blogspot.com

makan satey kat Malaysia ni perkara biasalah, tapi kalau satey dibakar ds rosmah lain pula ceritanya. bertuah pemimpin luar dapat makan satey dibakar wanita pertama malaysia, dengar kata pak lah masa jadi pm pun tak pernah dilayan sedemikian.

nasib le, hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, memang emaslah yang dipilih.

yang saya naik bingung tak terfikir ialah kenapa lky jumpa rosmah, dia bukan orang politik pun, dia bukan ahli parlimen, bukan vincent tan, bukan tony air asia, bukan....dia cuma isteri pm.

ertinya, dia ada power tertentu dalam mempengaruhi jadual perjalanan lky ke malaysia. orang lain kalau lawatan rasmi negara, jumpa pemimpin, ini lky lepas jumpa pm secara rasmi, ada pulak acara jumpa isteri pm secara berasingan.

seperti pujian lky bahawa pm dan isteri merupakan satu team work yang amat serasi, isteri sedikit sebanyak pengaruhi tugas suami. kalau dilihat pada hakikat sebenar, anda tentu dapat menelah "sedikit" mana rosmah boleh pengaruhi pm, termasuk ada acara khas jumpa rosmah dfalam rangka lawatan lky. pikir je lah beb.

masa kegemilangan chek dek pu, tidak pernah ada pemimpin luar jumpa siti hasmah secara berasingan, kalau jumpa chek dek bersama isteri dalam satu majlis khas, biasalah.

bukan setakat tu je, memang tak ada dalam sejarah pemimpin tertinggi luar buat lawatan dengan acara khas jumpa isteri pm. memang janggal kalau lky kata pada pm, "boleh saya jumpa isteri anda"?, atau bila najib ke China dan dia minta nak jumpa isteri Wen jiabao, rasanya terkejut gila pm china.

inti cerita ni ialah, betul ke rosmah begitu power dalam pengaruhi pm? itu baru soal lawatan, yang lain-lain guane pulok, bise sengoti die, dok gitu awang ?

8 ulasan:

ali alor setar berkata...

Inilah dinamakan SATU MALAYSIA.

Awanama berkata...

Uihhhhh.... hebat betoi la si "suami" najib nih hahahahahha

Kelupis Nyaman berkata...

WANITA PERTAMA..Raja Permaisuri Agung bukan Rosmah... !

Awanama berkata...

Dalam berita media prima khasnya tv3 pun asyid dok tunjuk si rosmah nilah dok merasmikan acara itu ini nampak macam dier pulak lebih berkuasa daripada PM. Agakanya PM nak buat apa-apa pun kena mintak kelulusan dengan rosmah dulu baru boleh dilaksanakan.

Awanama berkata...

Yang lagi saya kesihan ialah saudara mara Rosmah.

Awanama berkata...

PIIIIIRAH ROSMAH. AKU MENYAMPAH TENGOK HANG! KELUARGA SENDIRI BOLEH BUANG NAK JADI PEMBELA 1 MALAYSIA KONON. AKU DOAKAN KAU MATI XAMAN

kangkalikong berkata...

rosmah bukan wanita contoh,peluk cium penguin,cium pulak shah rukh khan.cium plak laki bukan muhrim.inikah contoh org islam?

P/S:menyampah tgk rosmah

hairan berkata...

masa baca paper kata rosmah dia marah sampai nak balik masa najib g lawatan kat cina pun kita dah tahu PERANGAI rosmah mcmana kan!!!!

dia ingat pergi cina tuh makan angin ke? bukan ke najib tuh PM malaysia tentu sibuk dengan tugas rasmi!!!

nampak sangat kan perangi buruk dia macamana...

tak pernah pulak seumur hidup aku dengar siti hasmah merajuk nak lari balik masa mahathir kat luar negara...

jadi betul lah yang diperkatakan org... PM kita sebenarnya ROSMAH