08 Jun 2009

Umno macam kucing, kata MB Kedah

SHAH ALAM, 7 Jun: Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak menyifatkan Umno umpama kucing, "baik di depan tetapi awas di belakang kita dia akan curi ikan kita."

Azizan berkata demikian ketika membuat ucapan penangguhan di Muktamar PAS ke 55 dekat sini hari ini.

"Menjadi perangai kucing juga dia akan berak di mana-mana sahaja hatta atas sejadah sekalipun," kata Azizan yang disambut gelak ketawa perwakilan
dan pemerhati muktamar.

Namun, Azizan berkata, "kita tetap masih boleh runding dengan Umno ni."

Azizan berkata, sehingga hari ini, Umno masih berusaha untuk mencuri Adun PAS dan berusaha untuk menjatuhkan kerajaan negeri Kedah.

"Mereka tidak berhenti dari membuat kerja ini," kata Azizan. Siasahdaily.

30 ulasan:

مَعهَدين الُمعلمْ berkata...

hehe..
Kalau kata UMNO macam beruk pun aku xheran.
memang padan pun

Abdullah Ngah berkata...

Ada orang sayang kepada kucing miskipun curi ikan dalam saji dan berak merata rata. Malah kalau sudah biasa tahi kucing tidak jadi sebarang masalah lagi.

Demikian juga dengan orang sayangkan umno. Bukan setakat biasa dan tidak masalah malah ingin bersama sama dalam melayari pemerintahan di negara ini.

Cakap atas pentas sahaja benci pada umno, tetapi dalam bilik tetap sayang. Demikian juga seorang lelaki yang marah pada isteri.

Marah apabila tidak dapat apa yang dikejendaki, dan sayang semula apabila apa yang dihajati sudah diperolehi.

Marah apabila umno curi adun PAS tapi sayang semula apabila Umno tawar jawatan dalam kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

salam yb,mf komen ini tiada kaitan dengan tajuk.. tp sy rasa perkara ini perlu diutamakan.. ini berkaitan mata wang kita.. mata wang kita kini semakin menurun berbanding mata wang lain. contoh dollar dan rupiah.. jika dibanding rupiah. rm 1.00 = rp 2,814.00. sebelum ini, mata wang kita( malaysia) rm1.00= rp3,400.00 lebih.

abdul halim berkata...

Saya berasa kesian dengan Mahdir Khalid yang sekarang ni gigit jari setelah tempatnya diganti oleh Shafie Afdal yang banyak orang marah kerana harga minyak naik di peringkat awal dulu masa dia jadi menteri yang mengawal harga barang.

kangkalikong berkata...

sekarang time diorang nak tumbang,diorang timbulkan pula tuduhan yang PAS khianat melayu dan sanggup berkerjasama dgn parti bukan melayu dan islam,DAP. walhal masa diorang kuat diorang angkuh dan bongkak dan bersekongkol dgn MIC MCA.PAS dituduh khianat orang melayu,apa yang ameno tuduh dah ameno buat da semua.ameno tak boleh dipercayai,suka tikam belang dan hidung tinggi.bukan mcm kucing tapi kucing kurap yang penipu.

Fikrah Islamiah berkata...

Rasulullah semasa berunding dengan Quraisy di Hudaibiyah, baginda dah tahu tembelang mereka. namun rundingan tetap diadakah. Tetapi baginda bijak mengaturnya, nampak macam kalah tetapi hasilnya adalah kita menang. Saya percaya pemimpin ulama kita boleh mencontohi Rasulullah. Kita runding tapi awasi jerat mereka. 1malaysia dan kerajaan perpaduan adalah peluang yang sangat baik. banyak syarat yang boleh dilakukan dan semua itu boleh menguntungkan islam. Saya doakan berjaya.

solehaddin berkata...

jangan percaya dengan umno hanya pandai bermain dengan kata kata sahaja. cakap umno setitik pun tak boleh pakai.

zackeye berkata...

PAS perlu hargai kawan yang sama berjuang. UMNO ni lebih kurang Brahim Ali tu selepas kita tolong dia bagi tempat kepada dia, dia pukul kita balik. Ini adalah pengajaran yang jelas pada mereka dalam politik tidak ada kawan dan lawan. Kawan boleh bunuh kawan kalau ganjarannya lumayan. PAS tak boleh pakai prinsip sedemikian. Kalau dah sedang dalam perjuangan kita mesti sama-sama mempertahankan satu sama lain. Kita tidak boleh mengkhianati kawan.

serupasekala berkata...

Tema Muktamar ialah Islam Memimpin Perubahan. Ada pemerhati yang cepat-cepat mencelah tema itu sebagai Islam (PAS) memimpin Pakatan. Dan yang ketara selain daripada slogan itu ialah pengumuman perancangan PAS untuk membina Pusat PAS di Putrajaya, memperluaskan pengaruhnya di Sabah dan Sarawak dengan lebih bersungguh-sungguh, dan penerimaan Kelab Penyokong PAS di kalangan bukan Islam sebagai salah satu sayap parti yang rasmi. Dan sebaik sahaja selesai ucapan dasar; semasa mengadakan sidang akhbar hari itu Hadi terus mempertahankan pependiriannnya supaya PAS meneruskan usaha menyokong konsep Kerajaan Perpaduan (Unity Government), iaitu berkerjasama dengan Barisan NasionalUMNO. Sedangkan dia tahu perasaan Tok Guru Nik Aziz dan ramai lagi pemimpin PAS dalam hal ini. yang kelihatan tidak begitu bersetuju dengan saranan Dato’ Seri Hj Hadi. Namun tanpa gentar, ia tetap diluahkan oleh beliau dengan penuh yakin. Sekaligus mempamerkan ketegasan dan keyakinannya, tetapi bagi saya, Hadi telah menjadi terlalu yakin (Overconfident).

Posted by: myzaidibrahim on: June 7, 2009


SAYANG SERIBU KALI SAYANG.
ANDAIKATA DATO PRESIDEN PAS BERHAJAT DENGAN KERJAAAN CAMPURAN DAN KALAULAH IA BERLAKU MAKA SEKALI LAGI PERPECAHAN DALAM PAS AKAN BERLAKU.
SAPERTI SEJARAH SEMASA DATUK MOHD ASRI DULU JADI PRESIDEN PAS.
LAMBAT LAUNG PAS AKAN TERSUNGKUR MENYEMBAH BUMI.
WAHAI AJK YANG BARU DILANTIK NASIHATLAH KEPADA YB DATO PRESIDEN . ABAIKAN SAHAJA NIAT DENGAN KERAJAAN CAMPURAN BERSAMA UMNO DEMI KEHORMATAN PAS.
SUDAH CUKUP DENGAN SEJARAH DIMASA LAMPAU

CUMA AHLI BIASA

SOKONG PR berkata...

SAYA HANYA SOKONG PAS DENGAN PKR DAN DAPJE

en@Kiyoshi Yamada berkata...

ramai orang suka bela kucing, binatang kesayangan nabi, cuma umno ni kucing kerom, huhu

kelate berkata...

tak payah nasihat..adakan muktamar segera..minta dua org ni terangkan KNP perlu g cium najis!!!!

Tanpa Nama berkata...

PEMUDA...
SAYA TAK DAPAT TERIMA NASARUDIN MAT ISA LAAAA...
HARAP PAS ROMBAK BALIK LAAAA.......
KALO ASHIK BERTAHAN CARA LAMA,
BAIK SAYA IKOT UMNO...
DULU,KINI,SELAMAYA LAMA...
"SAYA TAK DAPAT TERIMA NASARUDIN LAA..."
MCM MANA NK BUAT NI...
BG CDNGAN...
YG PILIH DIA PON, SMUA HAT LAMA LG!!!

Tanpa Nama berkata...

ana ni tak ada janmggut, tak ada misai. kira bukan kucing tapi ada orang PAS kata kami ni anjing.coba anda jawap Asri, nakhaie, osman abdullah pasai apa depa lari masuk UMNo, depa ni jahil ka, depa ni, di kira kafior ke

Tanpa Nama berkata...

ni sapa plak ni??xleh terima xyah terima..perwakilan dh terima..ni ntah2 proksi umno

Tanpa Nama berkata...

Mohon AJK PAS buat mesyuarat tergempar! Undi buang puak pro-Muqabalah/kerajaan perpaduan. Tolonglah! PAS dan PAkatan Rakyat sudah baik. Tiada manfaat berbincang dengan UMNO yang terang2 menentang Islam!! Sedarlah wajhai bijak pandai dalam PAS!!!(jangan ada sehuruf pun perundingan dengan UMNO laknatullah!)

badok berkata...

Aku suka Hussam tapi dia gak tak terpilih... namun aku suka bagi Nasa sekali lagi peluang ..2 tahun ni aku nak tenguk sesuatu yg lebih mantap apatah lagi naib president Mahfuz dan sallehuddin... dia org ni glamour jer tapi achievement tarak.

Tanpa Nama berkata...

Boleh bekerjasama dengan UMNO demi addin dan ummah melayu/islam tapi kita kena selalu berhati-hati dengan gerak-geri mereka. Ingatlah peristiwa 1977 dahulu di mana PAS di tendang keluar dari BN oleh UMNO.

BERITA CAP BUMI berkata...

muktamar ni buat pemilihan sebulat suara melantik majoriti sebagai amanah,bukan majlis syura yg melantik,ianya dlm mesyuarat,setuju atau tak sudah ada jawapan...sebagai org yg percaya ayat Allah,kita bertawakkal pada keputusan ini,bukan berkokok tidak setuju...ini bertentangan dgn perintah Allah.Nasa ada kesilapan sama seperti semua perwakilan,ajk yg lain...berilah peluang dia membetulkn kesilapan yg lalu...kita marah2 sangat pun bukan boleh ubah keputusan...yg bising banyaknya bukan ajk pas pun,tapi inilah dugaan samada kita nak taat perintah Allah atau naklawan pimpinan...terpulang,tapi inilah dugaan pertama paling kritikal buat kita yg sedikit longgar dlm pertahanan.bagi yg nak masuk umno ni,aku sarankan pergilah sertai umno kalau kita rasa umno tu lebih baik dari pas...nak ugut2 wat apa...buang masa...ini kerja jihad dan perjuangan islam tak pernah sunyi dari saingan musuh2 yg nampak dan tidak nampak....sabarlah pemimpin tertinggi Pas...kita sudah ikut perinth Allah,haq Allah pula samada menjayakannya atau menggagalkannya...wassalam...

semut ipoh berkata...

saya antara ribuan rakyat yg kecewa dgn hasrat pas untuk tubuh krajaan dgn umno.di usia 30an,saya adlh penyokong kuat pas seusia 12tahun.bila saya lihat semua ini rasa tertipu.sangat kecewa.saya btul xpaham sebuah parti islam sanggup mengkianati pengundinya

Ibn Junadah berkata...

"saya tak dapat terima nasarudin" ini semua adalah kata2 org umNoO... sbb org PAS dan PR akan mengikuti segala keputusan syura atau keputusan ramai. so jangan layan... ia akan merugikan kamu semua. dan jamaah islam itu sendiri

pastu penerangan kepada komen kenapa pg cium najis... itu bkn pg cium najis.. tp dgr pandangan ramai... bukannye nk pg bersatu ngan diorang... diorang ajak bincang kita bincang secara baik... kalau tak bincang nnt jd mcm puak2 umNOOO plak.. tak suke berunding... tp tak semudah itu untuk mengikuti rentak mereka.. perlu ada syarat2 kita yang kukuh juga....

Tanpa Nama berkata...

sebagai rakyat kita perlu bersatu dan berganding bahu di antara satu sama lain.PAS dan UMNO 100% dikuasai oleh Kaum Melayu.Oleh itu,Kaum Melayu patut memberi contoh dan teladan yang baik supaya pihak lain berasa segan.Orang melayu memang ketinggalan jauh.Asyik berdendam sahaja.PAS perlu memberi contoh yang baik sekiranya para pemimpin PAS ingin merampas kerusi mereka yang telah ditawan oleh UMNO.Memberi ceramah untuk menyedarkan rakyat bukan memberi ceramah yang kalut.Kerana ceramah kalut ini telah menjadi trend pada masa kini.Konklusinya PAS mempunyai masa depan yang cerah sekiranya mereka lebih berfikiran POSITIF.salam.

Tanpa Nama berkata...

pencacai umno tanpa nama 11.56pm dah berkokok sini plak dah... hahaha

Tanpa Nama berkata...

salam,nampaknya isu kerajaan perpaduan semakin hangat..saya pon tak faham apa tujuan dato presiden..sebelum muktamar dah tarik kenyataan kerajaan perpaduan...lepas muktamar buat kenyataan pulak..mcm tak ada pendirian pon..lepas tu lim guan eng kata dia tak dapat maklumat lg dari presiden pas,semasa muktamar tok guru kata dia dah maklumkan kepada pimpinan pakatan...lim guan eng kata tok guru tak cakap benar....saya pon pening.walaupun pas sebuah parti dakwah klu kita nak dakwah org umno pon jgn sampai kita pakat dgn umno kalau umno betul iklas suruh dia serah balik kerajaan pr di perak lepas isu memali suruh umno minta maaf bayar balik janti rugi kepada keluarga syuhada memali dan suruh najib selesaikan dulu isu atantuya,selesai dulu isu ppsi,kita bukan benci pada org umno..cuma pada pemimpin umno yg jahat shaja..klu nak pakat jg dgn umno suruh umno masuk pas kita tarbiah org umno dari luar saja tak payah nak masuk dlam.minta satu saluran tv supaya pas boleh dakwah..kami lawan umno habisan dah nak mampus kita bg talian hayat plak..biaq umno mapus dulu nanti org umno akan masuk pas dan keadilan..

Sayang dan Hormat TGNA berkata...

Hmm..
Mungkinkah sejarah akan berulang? Nampaknya PR perlu duduk semeja membincangkan apakah sebenarnya konsep Kerajaan Perpaduan yang cuba dijelaskan oleh Tuan Guru Presiden.

Kita juga perlu mencongak, kenapa pemimpin Be End ni suka kepada Kerajaan Perpaduan ini, sehinggakan Ketua Pemuda UMNO pun telah mula bersuara.

Dulu kita lemah. Sebelah mata pun mereka tak pandang. Sekarang kita kuat. Jangan sampai sejarah berulang.

Ingatlah pemimpin. Kamu disanjung kerana sesuatu. Jangan sampai kamu diejek kerana sesuatu juga.

JAMILKUCING berkata...

Pesanan buat pimpinan PAS.



Salam sejahtera.

Jamil benci mahathir teramat sangat tetapi jamil amat setuju dengan kata-kata beliau ( melayu mudah lupa ) ada seorang penulis blog yang baru selalu masuk blog jamil menghentam anwar ibrahim dan pimpinan keadilan, sebaliknya memuji pimpinan pas. seolah-olah pimpinan pas itu maksum, tak melakukan kesalahan. tetapi apa yg terjadi sekarang salah satu yg die sendiri tak nampak selama ini. so jangan kita tengok orang itu bangsa arab,kita akan kata dia islam,baik,mengikut ajaran allah, nampaknya haji hadi dan nasaruddin sedang cuba bermain dengan api,apa mereka berdua ini kemaruk nak jadi timbalan perdana menteri ke. atau kemaruk jawatan menteri.kepada ahli-ahli pas jamil minta maaf lah. haji hadi tak layak jadi presiden.langsung tiada tokoh seperti ustaz fadzil.patut lah dapat pegang terengganu sepenggal sahaja. berbeza dengan tuan guru dato nik aziz. ketokohan dato nik aziz dgn haji hadi jauh sekali.

Pimpinan pas mesti sedar diri.mereka banyak menang bukan kerana unbdi ahli-ahli pas sahaja.ingat sikit.kelau tak keranba cina,india dan ahli keadilan jangtan harap dapat tempat. tolong sedar diri sikit tuan guru haji hadi. PAKATAN RAKYAT dah cukup baik dan cantik,yang nak berkerjasaman dengan umno celaka tu buat apa.tak payah lah haji hadi nak bercakap tentang dosa pahala,suruhan allah.apa ingat orang umno peduli ke benda-benda tu semua. jangan jadi bodoh.untuk pengetahuan haji hadi orang sekarang dia nak tengok ,dan lihat bukan kata-kata manis. sebab orang umno,pemimpin umno,ulamak umno semua bercakap tentang dosa pahala, tentang suruhan allah ,tentang agama islam tetapi jahat ,maksiat mereka buat juga.mereka sembahyang jumaat tetapi malam buat kerja haram. itulah melayu umno.

Tadi terdengar hishamuddin bekas boss jamil bercakap pasal pas dgn umno. maka berkatalah hisahamuddin orang melayu ashik berpolitiuk sehinggakan membelakangkan ajaran agama, ajaran islam, tentang bermusyarah.chehhh poodahhhhhh.sejak bila hishamuddin ikut ajaran agama. jamil kerja di rumah ayah beliau 6 tahu.tak kenal ke siapa hishamuddin. di blog jamil sendiri ada foto-foto cara kehidupan hishamuddin dulu.nak bercakap pasal bermusyarah,pasal agama. jalan daaaaaaa.

Akhir kata kepada pimpinan pas terutamanya haji hadi dan nasaruddin, kalau nak pakatan rakyat hancur berbaiklah dengan umno celaka, aku doakan ko orang semua hancur hendaklah.mungkin kita akan dapat lihat suatu hari nanti orang pakai serban pergi disco,dangdut,sambil minum air kencing syaitan.

Di komen di blog anwar ibrahim,keluar atau tidak entah le.

jamilkucing
http://bbcatlover.blogspot.com

Hanz_Azdi berkata...

aku pun tak suka UG UG ni...kalo TGNA tak suka, aku yakin ramai Malaysians tak kira dia Islam ker bukan Islam ker semua sokong TGNA bantah UG ni...mengarut saja sedang kita leh menang dgn selesa PRU nanti dgn PR..rundingan rahsia us. Nasha mencerminkan akhlak yg buruk...bukan saja memalukan PAS tapi memalukan Islam juga.

anti-bodoh berkata...

woi tanpa nama 6/07/2009 11:56 PM - aku nak pesan kat hang masuk UMNO serupa orang keluar AGAMA = MURTAD. hang tau tak ????

Tanpa Nama berkata...

Sebelum ni PAS anti DAP. DAP pun anti Pas. DAP cakap, kalo kerjasama PAS tak ada guna.DAP tinggalkan Barisan alternatif, masa tu T Li yang jadi Bos. Lepas Tu pa bila PAS tak kawan DAP, menang Terengganu. Tahun 2004, PAS Kalah lagi, sebab pakat-pakat diam-diam dengan DAP. Tahun 2008, PAS ok lagi, tapi DAP pun ok, PKR pun ok. Sekarang ni MP DAP + PKR+PAS, majoriti bukan melayu, tapi yang sebelah pula majoriti melayu, jika anda melayu yang rasional, maka pilih melayu, jika bukan, pilih bukan melayu, tetapi jika anda bukan melayu, dalam suasanapun, tetap pilih bukan melayu.

izad berkata...

camana pencacai UMNO (serupa sekala) bleh terlepas kt sini ni??..saya yakin saudara tak paham @ buat2 tak paham dgn apa yg d cadangkan oleh Presiden..dan yng penting saudara kena ingat BUKAN KERAJAAN CAMPURAN yg nk d bawa oleh Presiden..