07 Julai 2009

Istana Dr Khir Toyo bernilai RM24 juta ?

SHAH ALAM, 6 Julai : Adun DAP dari Sekincan, Ng See Lim, mendedahkan hari ini, istana umpama resort di Jalan Suasa 7/1L dekat sini adalah milik bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo.

Beliau mendedahkan, istana Khir itu dibina diatas tanah seluas lebih 50,000 kaki persegi atau 1.17 ekar.

Beliau mempunyai dokumen dari Jabatan Tanah Negeri yang menunjukkan Khir membeli lot seluas 31,794 kaki persegi dengan harga RM2.9 juta manakala lot satu lagi bersais 20,427 kaki persegi dengan harga RM900,000.

Dia juga mendakwa, istana dalam pagar tinggi itu dibina dengan kos melebihi RM20 juta.

"Saya ingin mendapat penjelasan Dr Khir, yang mana adalah seorang doktor gigi sebelum menjadi MB selama lapan tahun, dari mana beliau dapat wang sebanyak sekurang-kurangnya RM24 juta itu," kata Ng See Lim dalam kenyataannya.

Sumber : Siasahdaily.

6 ulasan:

sman berkata...

Korek sampai ke lubang cacing segala penyalahgunaan kuasa dan wang rakyat. Khir Toyo ni kan pemimpin tulin kebanggaan UMNO yang kononnya membela bangsa dan rakyat. Banyak lagi orang kuat UMNO yang kaya raya dengan memerah keringat rakyat yang juga perlu disiasat dan didedahkan.

Ramai rakyat yang tidak tahu berapa gaji dan elaun seorang MB. Elok dijelaskan supaya rakyat boleh berfikir adakah seorang MB boleh menyimpan sedemikian banyak kekayaan.

Tanpa Nama berkata...

dari mana lagi, sendiri mau ingat lah..,

david ahmad muniandy berkata...

tudiaaaa.....sedihnya aku...duit yang aku bayar cukai setiap tahun selama 20 tahun...lebur begitu jer...semata-matanya menyara hidup mereka...beginilah cara hidup orang umno....

yang aku tau kalau kerja dengan kerajaan tak boleh buka buat perniagaan peribadi.....

Baba Siam berkata...

Ni dia hasil Dasar Ekonomi Baru membasmi kemiskinan Bumiputera UMNO.....Istana Toyol!

Banyak lagi kes rasuah si toyol indo ni.Tunggulah!biar kerajaan PR negeri Selangor buat kerja dedakan dosa2 si toyol .....

Baba Siam berkata...

Mai!gua kira sama lu...
Sebanyak mana si toyol java ni kerja keras sebagai MB selangor selama 8 tahun pun gaji dia tidak mampu memiliki wang sebanyak RM 24 juta kalau bukan ada lubang lain utk dpt kekayaan....

yes berkata...

Belum timbul lagi budaya orang di Malaysia ni di kuburkan dalam kawasan rumah persendirian seperti di Amerika. Saya tak terkejut jika suatu hari nanti ada yang mengikut budaya barat dan berbuat demikian. Cuma siapakah yang jadi orang yang pertama?