16 Julai 2009

Manek Urai : Keputusan mengikut UPU

KEPUTUSAN SETIAP UPU

Peti Undi PAS kalah dengan majoriti:
1. Temalir – 27 undi
2. laloh – 66 undi
3. Manek Baru – 34 undi
4. manek Urai Lama – 184 undi
5. Manjor – 66 undi
6. Undi pos – 35 undi

Peti Undi PAS menang dengan majoriti:
1. Lata Rek – 258 undi
2. Peria – 86 undi
3. Chuchuh Puteri – 96 undi
4. Sungai sok – 66 undi.

UBN mungkin tidak tidur lena malam ini disebabkan kekalahan berlanjutannya dalam siri-siri pilihanraya kecil. Mimpi ngerinya sekali lagi berulang di Manek Urai. Tetapi alangkah kecewanya UBN kerana hanya 65 undi sahaja bezanya. Tetapi adat bertanding, walaupun hanya 1 undi beza, tetap dikira menang. Alangkah bagusnya jika berjaya kempen sebanyak 70 orang lagi, jika berjaya pengaruhi 2,3 peti undi lagi. Tetapi itu hanya boleh dilakukan sebelum pusat pengundian ditutup petang tadi. Kini semuanya sudah menjadi sejarah hitam yang patut diterimanya. Maka, bolehlah dibuat muhasabah.

Dicatat oleh Mr. President

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Itu pun dah hantar pengundi hantu sebanyak 2 ribu orang, namun allah tetap beri kemenangan pada pas berkat doa dan usaha ahli pas dan rakan2 pakatan rakyat dan solat hajat yang dilakukan oleh seluruh kawasan dan cawangan di seluruh malaysia.Semuany telah diatur oleh allah..alhamdulillah... moga kebergantungan kita pada tali allh tidak akan luput dalam setiap prk atau pru 13 nanti...saat genting hanya allah yg dapat membantu pas...

Tanpa Nama berkata...

Yang perlu dilihat juga, PAS kalah di 6 UPU dan menang di 4 UPU sahaja. Saya kira PAS perlu banyak muhasabah, terutamanya PAS Kelantan yang mula dilihat angkuh sehingga isu poster Presiden pun tak boleh nak handle.