06 Oktober 2009

Jamuan Hari Balai Kuliah Tasawwur ( BAKTI ), Meriah

Oleh : shaffie piee




Balai Kuliah Tasawwur Islami Telah mengadakan Majlis Jamuan Hari Raya bersama Naqib Utama Tasawwur Al Fadhil Tn Guru Hj Ahmad Awang dan Isteri Pn Hj Rosiah Hj Salleh pada hari Ahad 4 Oktober 2009 di perkarangan BAKTI.

Lebih 2000 orang masyarakat setempat pelbagai kaum telah hadir pada jamuan yang diadakan dari jam 10.30 pagi hingga 3.00 petang. Majlis Jamuan hari raya adalah aktiviti tahunan yang dianjurkan oleh AJK BAKTI bersama Naqib Utama BAKTI Tn.Guru Hj Ahmad Awang sejak 9 tahun yang lalu. Mengikut penyelaras Program Ustaz Jaafar sambutan pada tahun ini amat merih dengan kehadiran pelbagai lapisan masyarakat dari pelbagai bangsa dan agama untuk memerihkan jamuan hari Raya. Menu jamuan yang dihidangkan Nasi himpit, lemang, nasi merah lauk masak merah ayam dan rending hitan,laksa,mee kuah dan yang spesial nasi kambing yang disediakan oleh Isteri Al Fadil Tn.Guru Hj Ahmad Awang.

Antara tetamu yang Hadir ialah Ustaz Abu Bakar Husin, Yb. Hj Zainuddin, Yb. Us Salleh Man, Yb. Hj Husin Din, Yb. Us Ramli Tusin, Yb. Khalil Idham Lim , Dr Khairuddin, Hj Asmuni Alwi, YDP PAS Parit Buntar, YDP PAS Taiping, Pemimpin Pakatan Rakyat Kawasan Bagan Serai.

Af Fadhil Ustaz Ahmad Awang mengucapkan terima kasih kepada AJK dan petugas jamuan yang secara sukarela bertungkus-lumus untuk menjayakan jamuan memasak, menghidang dan melayani tetamu. YB Hj Husin Din dan YB Hj Ramli Tusin. adalah antara penyambut tetamu menbantu AJK Penyambut Tetamu yang dilantik. Ketua tukang masak En Ramadan
merupakan petugas yang bertanggungjawab menyediakan pelbagai jamuan dibantu oleh petugas-petugas yang lain menjalankan tugas sejak petang jumaat lagi.




2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tahniah

Tok Pambu berkata...

Malang nya, Nala dan kawan2 tak ada jemputan. Kalau dijemput, pasti Nala akan hadir juga.