10 November 2009

Provokasi UMNO BN terhadap PAS, PKR

Email : Pie

Umno telah melakukan provokasi dengan memasang poster plastik berkualiti " PAS TIDAK RELEVEN " , "HUsam Kudakan Tok Guru ", "HUsam Kuda Anwar " ditampal di pondok bas pokok-pokok di Parlimen Bagan Serai. Selain dari ibu Banner berukuran 6 kaki X 4 Kaki turut dipasang ditempat tempat awam untuk memburukkan PAS khusunya kepimpinan.

Menurut Naib YDP Kawasan Us Sabri Sabran beliau mula melihat semasa awal pagi sabtu semasa hendak ke Konvensyen PAS Pusat dan mengarahkan Unit Amal untuk menurunkan banner dan membuka poster yang dilekatkan oleh upahan-upahan UMNO BN.

Pada pagi Ahad seorang peniaga yang En Awi beliau telah menurunkan beberapa banner dan membuka poster di pekan semanggol untuk memburukkan PAS. Menurut Tn. Hj Ismail yang tinggal di Jalan Gula Simpang Empat Semanggol terletak dalam DUN Selinsing beberapa banner dan poster turut digantung dan ditampal oleh UMNO BN untuk memburukkan PAS. Beliau bercadang untuk membuat laporan polis.. Adalah diharapkan petugas-petugas pas mengambil langkah untuk mengawasi mereka yang tidak bertanggungjawab dengan membuat laporan polis.

Menurut beberapa penganalisis politik yang ditemubual DUN Perak semakin hampir untuk di bubarkan . UMNO BN mula menyerang PAS untuk menghilangkan sokongan orang melayu terhadap PAS khususnya DUN Semanggol dan Selinsing.




9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Poster berkaitan juga terdapat berserakan di atas jalan sekitar Pasar Bagan Serai tetapi tidak dipedulikan oleh orang awam

Tanpa Nama berkata...

kerja anak haram yang ada mak bapak..sape yang terasa ayat aku ni.paham paham je la.pintu taubat masih terbuka.

masuksuku berkata...

salam semua
jangan bimbang dengan perkara ini..rakyat tahu semua permainan umno untuk memecahbelahkan orang ramai..depa bising pada orang..macam ayam jantan berkokok tapi bulu penuh taik..
apa dia nak buat..biarkan saja..
sebab polis raja di malaysia akan buat tak nampak..majlis perbandaran dan bandaraya juga buta mata dan pekak telinga..
orang ramai tak boleh buat apa pun..biar depa dengan kedunguan mereka..penyokong pas bukan lah bodoh dan dangkal fikiran macam penyokong umno..menurut benda putih berwarna hitam asal saja keluar dari mulut pemimpin bodoh mereka..
nak turunkan atau buang nanti ada "anjing " akan kejar dan gigit..
so buat biasa je..jangan dilawan orang gila..kita belum tewas pun..itu permainan orang yang dah nazak..

Tanpa Nama berkata...

di seremban pun ada diaorg sebar poster2 ni di area sikamat dan ampangan

Tanpa Nama berkata...

BETUL TU

Tanpa Nama berkata...

kiranya pengaruh pas ni mmg kuat le, kalu tidak takkan umnongok hempas pulas.

tapi aku rasa, selain penggunaan internet utk, pimpinan pas perlu fikir mcmmana nak beri maklumat pada org2 kg.

cuba ustaz usahakan hal ini bersama pimpinan yg lain - mungkin buat flyer atau keterangan bertulis dan letakkan disekitar masjid, surau dan perhentian bas.

Tanpa Nama berkata...

serangan lebih ditumpukan kepada TGNA, kerana bimbang pengaruh kuat TGNA menghalang niat buruk UMNO..

Tanpa Nama berkata...

UMNO tak serang pun hasan ali???

masuksuku berkata...

salam semua
sahabat semua hassan ali takda pun keluar apa apa mesej..cuma orang umno yang mengeluarkan kenyataan ..konon bagi pihak hassan ali..
kita jangan cepat melatah..tolong le..
mereka nak laga lagakan ustaz ustaz kat atas tu..nak lagakan TGNA..TGNA disegani oleh orang umno juga ..bukan semua yang benci..hanya sedikit yang tak mengenali beliau tapi bercerita yang bukan bukan..
Pengaruh beliau di geruni oleh orang.bercakap berlandaskan AL QURAN..bukan macam umno..cakap pinjam kata orang atas yang entah tahu mengaji atau tidak..contoh masa pak lah ada juga jadi imam solat bulan ramadhan,si najis imam masa charging mungkin ada..