10 November 2009

Pimpinan Jangan Terjerangkap Suara Melayu “Anjing Tersepit”

Oleh : Nash Ar-Rawy

Apabila anging tesepit berbicara apakah tanpa jerangkap samar. Atau apakah samar-samar lagikah pimpinan PAS akan putar alam anjing tersepit yang memang tradisionalnya tak lekang menyanyi lagu assobiyyah Melayunya dan MelayuIslam kononnya supaya PAS meninggalkan DAP/PAKATAN dan bersama UBN baru betul perjuangan PAS.

PAS pernah gagah menempur Umno di zaman Presiden Tuan Hj Yusuf Rawa dengan serangannya “ Menggempur Fahaman Assobiyyah” ? . Apa sudah berjaya mesej tersebut di terbarkan di khalayak dengan konsep Islamnya ; “ Rahmatan lil “alameen “ dan yang terkini “ PAS For All” dan “ Justice For All” . Atau masih ada lagikah Pimpinan PAS yang terkiai-kiai untuk menangkis peluru perkauman Umno; iaitu PAS menolak perpaduan Melayu Islam dan terima kerjasama politk dengan DAP/PAKATAN untuk memerintah Satu Malaysia.

Siapakah perkauman? Apakah MCA dan MIC itu bukan parti perkauman seperti Umno. Bukankah DAP dan PKR dianggotai oleh semua kaum yang menegakkan keadilan untuk semua tanpa mengira kaum dan agama; asalkan susah mesti dibantu .Tetapi, UBN membantu juga semua kaum tapi mengkaya-kayakan kroninya dan rakyat mahhein semua kaum terpinggir dan menjadi mangsa kerakusan UBN ; yang mempermainkan isu MelayuIslam tetapi adalah lidah anging tersepit yang hidup dengan dendangan lagu dan irama lidah anjing ‘MelayuIslam” yang cuba berselindung dengan jenama Islam spt : penerapan nilai-nilai Islam, Islam Hadhari dan MelayuIslam ;tetapi hakikatnya assobiyyah Melayu sama dengan parti perkauman Cina( MCA) dan perkauman India( MIC) . Tetapi, menembak peluru perkauman kepada DAP ; kononnya PAS mengkhianati MelayuIslam sebab menerima DAP dan menolak politik ‘MelayuIslam” Umno.

Tidak ada politik “MelayuIslam”sebenarnya, kerna yang ada hanya Islam (ad-Deen) dan bangsa seperti keturunan Melayu , Cina, India. dan lain-lain. Apakah Rasulillahu menegakkan ArabIslam dan Khalifah Islamiyyah di Turkey menegakkan TurkeyIslam dan kerajaan Islam Siber seperi Iran menegakkan ParsiIslam . Begitupun, PakistaniIslam atau AfganistaniIslam mengikut versi dan acuan Umno dan konsep Umno atau lebih tepat lagi “Akidah Umno’ seperti yang dinyatakan Presiden Umno yang jelas ada dua akidah . Iaitu Islam Islam yang betul dan satu lagi”Akidah Umno;iaitu MelayuIslam” yang bernausakan assobiyyah Melayu dan bertopengkan Islam ( ‘MelayuIslam ‘) .

Melayu tiada bisa selamatkan Melayu kerna yang bisa selamatkan Melayu , semua kaum dan bangsa adalah Islam.( ‘Pas For All”) Melayu bukan amalan agama ( ‘MelayuIslam’) tetapi bangsa atau ras. Buktinya, pembunuhan beramai-ramai di Memali adalah kefasadan fahaman “MelayuIslam”Umno : yang menjadikan Melayu bunuh Melayu hasil daripada konspirasi politik Umno( “MelayuIslam”) Buang biasiswa kepada Melayu yang sudah terjamin dalam ‘Social Contract” semua kaum satu Malaysia dalam Perlembagaan Malaysia. Buang Bahasa Melayu dalam pembelajaran ilmu matematik dan sains di institusi pengajian. dan penghakisan tulisan jawi zaman Khir Johari adalah kefasadan Umno( “MelayuIslam). Sejak bila DAP dan PAS/PAKATAN melakukan angkara pengkhianatan kepada bangsa , agama dan tanah air ini? Bukankah parti Umno( MelayuIslam) yang melakukannya.?Melayu bukan Islam dan Islam bukan Melayu. Melayu adalah Melayu( bangsa) dan Islam adalah Islam( Ad-deen) ; samasekali tiada wujud MelayuIslam kerna itu semua adalah penipuan Umno yang nyata dan akidah (‘Akidah Umno’ seperti kata Najib) yang sesat lagi menyesatkan.

Yanga ada hanyalah Islam kerna Islam itu penyelamat semua bangsa. Politik “MelayuIslam” Umno ternyata bukan sahaja “Melayu tipu Melayu” seperti kerakusan DEB yang melahirkan penipu bangsa yang kaya-raya dan terus kaya di atas nama Melayu yang mengambil peruntukan kepada Melayu yang susah untuk mengkayakan segelintir Melayu yang senang lenang di atas nama nak menolong Melayu yang susah. Sudah lebih 5 dekad politik umno “MelayuIslam” di manipulasi dan putar belit sepatutnya tiada timbul lagi masaalah kesusuahan orang Melayu dan semua kaum yang miskin yang susah yang tertindas kerna Malaysia Negara yang kaya . Tetapi, mengapa pembayar cukainyanya susah dan segelintar sahaja kolongmerat yang mewah melimpah ruah?

“ Formula One, One Malaysia, One Million, One Day “ Projek siapa ini kalau bukan “PROJEK KRONI SATU MALAYSIA” ? dan projek “ PKFZ” 20 BILLION HANGUS . Melayu . Cina , India yang susah dengan tekanan ekonomi dapat apa ? Ini semua adalah kefasadan rasuah dan kerakusan segelintir kolongmerat Cina yang kaya (MCA) dan segelintir Melayu umno ( “MelayuIslam’) yang kaya seperti yang di dedahkan oleh tokoh MCA sendiri. Ternyata politk Umno jenama ‘MelayuIslam” tidak bisa selamatkan Melayu dan semua kaum . Sebaliknya , qorun-qorun UBN menggunakan sentimen kaum dan agama untuk terus memerintah dan meratah khazanah negara kepunyaan rakyat.

Politik jenama ‘MelayuIslam ‘Umno ini sudah muak di hati rakyat yang sekarang ini beralih kepada PAS/PAKATAN . Cina , India sudah tahu yang sebenarnya perkauman bukannya PAS atau DAP yang bernaunsakan universalitas tanpa sempadan kaum tetapi; politik perkauman sebenarnya adalah politik jahat Umno “MelayuIslam” yang menipu dan khianat kepada Melayu ( bangsanya sendiri) dan Islam . Buktinya menolak hudud dan menolak royalti kepada kerajaan rakyat Kelantan dan dipaksakan ‘wang ehsan” yang tiada disebut langsung dalam Akta Petroleum. Akan tetapi, , mengapakah Sabah dan Sarawak bisa ada ‘ROYALTI” . Inilah kefasadan ke atas orang Melayu dan Islam yang dilakukan oleh politik jahat Umno “MelayuIslam” yang menipu dan khianati agama , bangsa tanah air dan sistem federalisme; yang berselindung di sebalik politik “MelayuIslam” bermain dengan sentimen kaum dan agama untuk hidup ; justeru itu, jenama Islam Hadhari ; Islam cabut lari . Mana ada lagi retorik itu sekarang yang diganti dengan retorik tadika satu Malaysa iaitu itu: SMS ( SATU MALAYSIA SEKULAR) berjenama “MELAYUISLAM” yang menipu dan topengan semata-mata.

Justeru itu, begitu tepat sekali “At Correct Time and Correct Place” kerjasama politik PAS, DAP PKR untuk membasmi kefasadan rasuah, perkauman dan keautokrasian kezaliman(ISA) yang di bawa UBN dengan jenama politk “MelayuIslam” yang sudah lapok dan basi ini; di terjermahkan dalam PRU 13 nanti dengan menolak dan kunci-mati jajaan dan jualan murah Umno yang menjual satu malaysia untuk kroni dengan dagangan politik “MelayuIslam” dan kerjasama politik Pas-Umno yang sudah tak laku tapi tergila-gila menjajanya bagai orang yang bercakap merapu di hujung nyawa; dengan lidah “MelayuIslam” dan “akidah baru” dari lidah angjing yang tersepit; seperti mana gambaran dalam Qur’an sifat orang yang menolak Islam ibarat anjing yang yang menjelir lidahnya sepanjang zaman. Tutup sudah buka lidah anging tersepit( “MelayuIslam/ “Akidah Baru) dan bermulalah penjanaan semula ( ‘revitalize’) gelombang baru massa bersama PAS /Pakatan merealisasikan kemenangan dengan KEMUAFAKATAN PAKATAN yang jitu dan padu pada PRU 13 ini nanti,insyaAllahu! “PAS FOR ALL “ JUSTICE FOR ALL “ mengatasi dan mengurusi arus perdana politik yang membantutkan dan mematikan politk Umno “MelayuIslam” (sentimen kaum dan agama) dan politik satu Malaysia tenggelam dalam PARTI ISLAM SATU MALAYSIA(PAS) dengan merealisasikan konsep Islam : penyelamt agama ,bangsa dan negara ; iaitu, “ISLAM FOR ALL”

“ GOD IS THE GREATEST! “.



5 ulasan:

CAKAP JANGAN TAK CAKAP berkata...

ISLAM FOR ALL.

konsep 1MALAYSIA ini nak cuba bawa cara islam iaitu konsep ESA/SE . Konsep SE ini ada dalam nama "parti islan SE tanah melayu" maka haruslah dihuraikan untuk difahami dan dilaksanakan (amal) konsep ESA/SE ini, kerana ada perbezaan besar diantara SATU dengan ESA. Mari kita perhatikan AHAD dengan WAHID. Dan apa pula huraian BUMI dengan LANGIT? apa beza disebut DUNIA dengan AKHIRAT?? dalam tauhid disebut MENGESAKAN ALLAH.Fahami lah supaya tidak keliru Definasi/Takrif !!! (BUMI bukan DUNIA)..(LANGIT bukan AKHIRAT)dan (SATU bukan ESA) ......ISLAM FOR ALL.....

Tanpa Nama berkata...

Tumpaskan UMNO dan BN, tumpaskan kumpulan yang ingin bekerjasam dengan UBN.

Tanpa Nama berkata...

UMNO adalah anjing yang tersepit..

Tanpa Nama berkata...

salam, sokong tanpa nama 9:51,jangan biarkan pencetus dan penggerak UG berada dalam PAS, mereka menghantar tengkok PAS untuk disembelih oleh musuh.Nak tengok PAS tersungkur atau sungkurkan mereka. kepada ahli PAS, fikir-fikirkan. Sayang, ketika PAS sedang mendaki puncak,ada pulak halangan serious dari puak UG.puak UG ini ada antaranya masih beringus, ada yang telah bersara dari jawatan kerajaan baru join PAS, yang pastinya mereka belum diuji sepertimana pemimpin2 lain yang diuji dengan ISA,water canon, cota FRU,lokap,penjara dsbnya.ada yang kelip2 mata utk jadi menteri UG. piiilahhh, dah tahu UBN merupakan pusat sehenti segala macam mungkar, nak UG apa? - ibnusudi

Jebat berkata...

Kata ustaz (ustaz dari polis pulak tu)dalam kuliah yang aku hadiri tempohari, katanya 1Malaysia itu haram......