29 November 2009

Pegawai Polis Antara Tiga Maut Dalam Kemalangan Di Gerik

GERIK: Tiga orang termasuk seorang pegawai polis maut manakala lima cedera apabila dua buah kereta bertembung dalam kemalangan di KM 35.6 Jalan Kuala Kangsar-Gerik semalam.

Ketua Polis Daerah Gerik, Supt Mahad Nor Abdullah berkata mangsa yang terbunuh dalam kejadian kira kira pukul 4 petang semalam ialah Mat Saufi Mohamad, 28, isterinya Fuziani Abdul Latif, 28, dan Halijah Hamzah, 57, yang menaiki sebuah kereta lain.

Mat Saufi, yang mengalami kecederaan parah di kepala meninggal dunia di Klinik Kesihatan Lenggong, manakala isterinya dan Halijah yang juga cedera parah di kepala meninggal dunia di tempat kejadian.

Mayat kesemua mangsa dibawa ke Hospital Gerik untuk bedah siasat, kata Mahad Nor di sini hari ini.

Beliau berkata Mat Saufi yang berpangkat Inspektor bertugas di Ibu Pejabat Polis Daerah Batu Gajah, manakala isterinya seorang jururawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun berasal dari Kampung Permatang, Pasir Putih, Kelantan.

Halijah berasal dari Felda Lawin Selatan, Gerik.

Semasa kejadian, kereta jenis Proton Perdana yang dipandu Mat Saufi dalam perjalanan dari Batu Gajah ke Gerik apabila bertembung dengan kereta jenis Nissan Bluebird yang dipandu suami Halijah dari arah bertentangan, kata Mahad Nor.

Pemandu kereta itu, Mohamad bin Man, 60, dan dua anaknya Norazira, 20, Norzaihan, 18 dan dua anak saudaranya Norhanim Yakob, 25, dan Noradrina Alisa Hairul Azuddin, 2, mengalami kecederaan dan dirawat di Hospital Taiping.

Siasatan awal polis mendapati kereta, yang dipandu Mat Saufi dalam perjalanan ke Gerik untuk menyambut Hari Raya, dipercayai gagal dikawal lalu terbabas dan memasuki laluan kanan jalan dan bertembung dengan kereta yang dipandu Mohamad.

Pasukan Jabatan Bomba dan Penyelamat dikejarkan ke tempat kejadian untuk mengeluarkan mangsa-mangsa yang tersepit, katanya. BERNAMA

Tiada ulasan: