27 November 2009

Rosmah Mahu Tingkatkan Nasib Kanak-Kanak Dan Wanita ?

Cina Islam menulis.....

Ketika suaminya, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sibuk dengan jadual ketat semasa lawatan dua hari ke New York, isterinya Datin Seri Rosmah Mansor pula mempunyai agenda tersendirinya.

Rosmah dikatakan memenuhi jadual hariannya dengan begitu ghairah memperjuangkan nasib kanak-kanak kurang bernasib baik dan wanita, secara aktif terbabit dalam perjuangan ini dan membangkitkan isu-isu ini di persidangan antarabangsa.

Antarnya beliau merupakan penceramah berprofil tinggi pada Forum Wanita Dalam Kepimpinan di Dubai pada 26 Oktober lalu.

Namun sebagai seorang rakyat AMalaysia yang mengikuti pelbagai isu yang membelit wanita pertama Malaysia itu dan suami nya sekali sebagai PM 1Malaysia. Berita diatas disambut dengan pelbagai persoalan dan isu yang masih tidak terjawab sehingga kita.

Saya serahkan berita ini kepada para pembaca sebagai penambah koleksi kepada sikap hipokrit dan manis dibibir sahaja kalau ia selayaknya dipakai dalam perkara tersebut.

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

penceramah berprofil tinggi, jenayah tak berprofil tinggi?

Tanpa Nama berkata...

anak altantuya rosmah tak bela?

Tanpa Nama berkata...

perempuan paling baik adalah beragama, rosmah ber apa?

Tanpa Nama berkata...

boleh percaya dengan rosmah, laki pun ditinggalkan, nak bela kanak-kanak pula?

Tanpa Nama berkata...

rosmah ber'subahat'...
hahaha......

Tanpa Nama berkata...

dia bela kanak kanak bab dah rasa bersalah atas kematian altantuya... jadi sekarang cuba bertaubat dan membiayai dosa yang telah dibuatnya

deobandi berkata...

wanita yang bergelar mak saudara dia yang miskin kat n.sembilan tu tak termasuk wanita yang patut dibela kah?

Tanpa Nama berkata...

jangan bela kanak2 ke arah yg lebih sesat..tengok dalam program permata tu..tak habis2 budak kecik berjoget...

david ahmad muniandy berkata...

saya berterima kasih kebajikan rosmah terhadap nasib kanak-kanak itulah kemampuan dia yang kita tak mampu nak buat disebabkan RM, tetapi nasib amat malang seorang hero jati diri Muhammad Saufi Jelani seorang pelajar Universiti Malaya ayat paling terkenal bertajuk "isteri puaka" hanya Muhammad Saufi seorang sahaja rosmah tak mampu nak ampunkan dia. Kalau rosmah membebaskan saufi Alhamdulillah lah kalau rosmah tak teringin nak bebaskan muhammad saufi maknanya rosmah hanya berlakon buat kebajikan untuk rakyat, untuk rakyat lihat kebaikkan secara luaran dia sahaja, tetapi dalamannya rakyat tak lihat kesemuanya.


PS: kita manusia jangan hanya lihat pada zahir, batin pun perlu lihat juga.