06 Disember 2009

Doa Tok Guru lawan kejahatan UMNO, "Kita doa sampai pecah perut orang itu"

Dalam satu demonstrasi menyokong kepimpinannya sebagai MB Kelantan di Kota Bharu, Tok Guru Nik Abdul Aziz menyifatkan penafian terhadap bayaran royalti minyak seperti dituntut kerajaan negeri sebagai "melanggar keadilan asasi".

Katanya lagi "Perkara ini bercanggah dengan (prinsip) keadilan asasi. Selagi tidak bagi (royalti petroleum), kita doa sampai pecah perut orang itu," kata mursyidul am PAS, dengan sorakan para penyokongnya.

Sayalah antara orang Kelantan di perantauan yang sudah lama mengaminkan doa sedemikian kerana selayaknya orang yang menafikan hak orang lain dan dikatagorikan sebagai zalim mendapat doa yang serupa itu.

Nampaknya kezaliman yang pernah dilakukan ke atas rakyat Terengganu dengan menukar royalti kepada ihsan sahaja akan berulang di Kelantan. Mudahan-mudah dengan gelombang "doa" yang dibawa tok guru akan membuahkan hasil yang baik.

UMNO dan BN nampaknya sampai dikemuncaknya dengan menyerang habis-habisan Tok Guru yang disayangi dengan pelbagai Isu dan tekanan.

Namun nampaknya sehingga kelmarin setelah puluhan ribu berhimpun di Jalan Dato' Pati bermula jam 10 pagi tadi, sejurus selepas kuliah mingguan tokoh besar PAS itu di depan pejabat perhubungan PAS Kelantan, Tok Guru sudah menang dalam kemelut ini.

Namun kalah menang adalah ukuran sementara sahaja, namun ukuran yang lebih jauh dan kekal sehingga ke lkiang kubur ialah , siapakah sebenarnya yang sedang memperjuangkan kebenaran dan keadilan khususnya untuk rakyat Kelantan. Najib ? Munyiddin, Hishamuddin ? atau Tok Guru yang kita sayangi.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam buat yb n family..salam perjuangan.

karawilak berkata...

apa habar yb wagahkah?

PORTMAN berkata...

Insyallah, kalah menang politik Allah swt akan tunjukkan kebenarannya. Kalau tak di dunia di akhirat kelak.