06 Disember 2009

Kabinet Kerajaan Pembohong

Cikgu Azrin

Tan Sri Muhyidin berkata;

"Rasa tak boleh apa nak dikata. Yang kita tahu sebelum ini pun, kita kata sebagai orang Islam tak pernah mendoakan seorang Islam lain itu musnah hanya kerana sebab-sebab konflik tertentu dan dalam hal Kelantan berkaitan royalti minyak.

Saya kata; mati dalam taat lebih baik daripada hidup merdehaka kepada-Nya. Tipu rakyat Kelantan dengan tidak memberi royalti kepada kerajan yang sah adalah perbuatan jahat. Memberi wang ehsan kepada Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) lagi besar celakanya.

"Itu sudah diputuskan oleh Kabinet. Jadi, saya tak tahu nak kata apa kerana ini bukan pertama kali, berulang-ulang kali," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tanah Negara Ke-65 di sini hari ini.

Mafhum kata-kata TS Muhyidin ialah beliau telah berulang-ulang kali mengatakan pembohongan tersebut. Kabinet adalah kerajaan. Ketua kabinet adalah perdana menteri. TS Muhyidin adalah TPM. Beliau adalah anggota kabinet. TS Muhyidin berulang-ulang kali menyatakan bahawa beliau dan kabinet adalah kaki putar alam.

Beliau berkata, kerajaan negeri Kelantan tidak berhak menerima wang royalti minyak di perairannya kerana ia terletak di kawasan bertindih dan wang itu akan disalurkan dalam bentuk pembangunan melalui kerjasama dengan kerajaan negeri.

Kalau bukan hak kerajaan negeri Kelantan, kenapa beri juga walaupun dinamakan wang ehsan? TPM yang juga Menteri Pelajaran berbohong dan tidak layak menjadi menteri untuk generasi pelajar. Macam mana pelajar sekolah nak berakhlak kalau menterinya tidak menunjukkan contoh teladan yang baik?

"Ini satu perbuatan yang langsung tidak mencerminkan semangat cara Islam yang sebenarnya," katanya.

Ewah, pandai berkata-kata! Perbuatan menafikan hak rakyat Kelantan itu semangat Islam sebenarlah ya? Kalau Allah boleh menurunkan surah mencelaka-laknatkan Abu Lahab, takkanlah pengikut Islam yang ditipu tidak boleh berdoa kepada Allah Taala agar ’memberi balasan yang terbaik’ kepada para pembohong dan kabinetnya?

Harakahdaily/-

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SALAM,
SAYA MINTA PIHAK PAS MENYENARAIKAN SEMUA PEMBOHONGAN YANG DI BUAT OLEH PEMIMPIN2 UMNO SEBAGAI INGATAN KEPADA PENYOKONG DAN RAKYAT MALAYSIA.

PADA PENDAPAT SAYA BUKAN SUSAH MENCARI KENYATAAN2 BOHONG BESAR MEREKA SEPANJANG MEREKA MEMERINTAH, CONTOHNYA DALAM PILIHANRAYA DUN PERMATANG PASIR,BARU2 INI,KENYATAAN KETUA PENERANGAN UMNO, AHMAD MASLAN YANG MENAFIKAN SALAH LAKU CALON UMNO TERANG2 SATU PEMBOHONGAN KEPADA RAKYAT, SEPERTI DI LAPOR DALAM AGENDA DAILY BERTARIKH 18/8/09
BERTAJUK : ROHAIZAT TAK SALAH TAPI BERKORBAN.
"BELIAU (ROHAIZAT) HANYA BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS TINDAKAN YANG DI LAKUKAN OLEH RAKAN KONGSINYA", INI KENYATAAN KETUA PENERANGAN UMNO!

TIMBALAN PERDANA MENTERI PULA DALAM ISU ADUN KOTA SEPUTIH TELAH BERTINDAK MENGARAHKAN ADUN SUPAYA HADIR SIDANG DUN KEDAH WALAUPUN TELAH DI SINGKIRKAN OLEH SPEAKER KERANA PONTENG SIDANG DUN, MACAM NI PERILAKU SEORANG MENTERI PELAJARAN, PATUTLAH GURU SELALU DI PERSALAHKAN KALAU ADA KES2 PELAJAR PONTENG. MENTERI SEBELAHKAN DAN MENANGKAN MEREKA YG PONTENG...

ADA BANYAK LAGI PEMBOHONGAN UMNO DARI DULU, KINI DAN SELAMANYA..TERMASUKLAH ISU KEPALA LEMBU, BABI, ROYALTI, WANG EHSAN, KERAJAAN PERPADUAN, DAN KALAU NAK SENARAI KAT SINI MEMANG TAK MUAT, INI BELOM LAGI CAMPOR PEMBOHONGAN MEDIA, KEMAS DAN AGENSI KERAJAAN YANG LAIN.

SAYA AMAT BERHARAP PAS MENYENARAIKAN SENARAI PANJANG PEMBOHONGAN MEREKA BERSABIT SESUATU ISU SUPAYA DAPAT DI JADIKAN SEMPADAN OLEH RAKYAT.

TERIMA KASIH.

Tanpa Nama berkata...

Royalti minyak untuk kelantan adalah hak rakyat kelantan.Umno tak beri sebab dia ada hasad.Macam orang yahudi dia dengki sebab nabi akhir zaman bukan orang yahudi.Bagitu juga umno.Dia tak dapat perintah kelantan. Maka mereka ada hasad dan dengki.Orang yang ada hasad dengki habis amalan mereka kata Allah! Tak apa dia tak beri sekarang.Dia kena bayar di akhirat.Sebab itu Allah jadikan hari akhirat.Untuk dibalas orang yang tak adil dan yang zalim di dunia.Tak apalah rakyat Kelantan! Nanti Najib bayar di akhirat! Kadang2 itu lebih baik.Macam hamba yang berdoa tapi Allah tak makbulkan di dunia.Dia beri di akhirat.Maka hamba itu berkata alangkah baiknya kalau Allah tak makbulkan semua doa2 ku didunia.
Di akhirat bagitu!Tapi Najib kena ingat nak bayar macamana!Allah tak terima duit malaysia di akhirat!Kena bayar dengan pahala! Cukup ke nak bayar kepada semua rakyat kelantan!Ingatlah sebelum mati! Nanti kamu menyesal Najib!Orang alim dan beramal pun semuanya menyesal di akhirat kenapa tak buat lebih baik? Apa lagi kita yang tidak adil kepada rakyat!Jangan seronok sangat dalam dunia ni!Ingat hari pembalasan yang kita baca 17 kali sehari dalam sembahyang "malikiyaumiddin". Ke tak sembahyang! Atau tahu makna surah Al- Fatihah!Panggillah ustaz mengajar!Jamil Khir boleh ajar! Mufti boleh ajar! Ini mufti senyap saja jadi syaitan bisu! Takut hilang jawatan!

melor45 berkata...

Pembohongan pertama ialah menghalalkan judi atau loteri pada tahun 1951 dulu,yang lain tunggu dulu.......

haiwan natiq berkata...

kedua dua tanpa nama,

Apa nak disebut dosa pahala,
kan ugama dengan politik tak campor aduk
itulah doktrin politik UMNO...!!!

macam kerbau dengan lembu,
makan dipadang yang sama,
tapi kerbau sama kerbau
lembu sama lembu
tak boleh bawak berbincang !!!