15 Disember 2009

PELANCARAN "ORANG MUDA GENG KITA" KAWASAN PARIT BUNTAR

Email : Pemuda PAS Perak

Tuan Hj Muhammad Sabu diiringi Ust. Akmal Kamarudin sedang memasukan buku ke dalam balang kaca yang akan mengeluarkan cahaya sebagai gimik pelancaran "Orang Muda Geng Kita" kawasan Parit Buntar .

10 Disember 2009, PARIT BUNTAR; Bertepat di markaz tarbiah PAS Titi Serong Dewan Pemuda PAS Parit Buntar telah melancarkan pelancaran kempen 'Orang Muda Geng Kita'. Pelancaran ini disempurnakan oleh Tuan Haji Mohammad Sabu, AJK PAS Pusat. Kempen ini adalah sejajar dengan saranan Dewan Pemuda PAS Negeri Perak yang telah memulakan pelancarannya pada sekitar sebulan yang lepas.

Pelancaran dimulai dengan tayangan multimedia dan disusuli persembahan silat/ Tempur tanpa Senjata (TTS) oleh pasukan unit Amal. Ketangkasan unit amal mendapat pujian dari Mohammad Sabu dengan menegaskan bahawa orang muda mesti berani dan bersedia dalam apa jua situasi.

Pelancaran ini bersempena dengan Ceramah Perdana Anjuran DPPN Perak dengan kerjasama DPPP Parit Buntar. Selain Mohammad Sabu antara penceramah jemputan lain ialah Al-Fadzil Ustaz Akmal b. Hj. Kamaruddin dan ADUN Teja, YB Chah Lih Kang.

Dalam ucapan beliau juga, Hj. Mohamad Sabu menyatakan bahawa dalam indeks kedudukan negara yang mengamalkan rasuah, Malaysia kini berada didalam tangga ke 56 dibawah pemerintahan Najib Tun Razak. Kedudukan ini semakin buruk berbanding Tun Abdullah dan Tun Mahadir di zaman pemerintahan mereka. Ketika Tun Mahadir Malaysia berada di tangga ke 23 - 43 negara terbanyak mengamalkan rasuah. Tangga ini semakin meningkat apabila dibawah Tun Abdullah iaitu tangga ke 47. Ternyata dibawah pemerintahan umno/BN negara Malaysia semakin meningkat kes rasuah. menurut beliau lagi hasil kajian dari pengkaji luar sebanyak 28 bilion wang negara diseleweng. Sebagai contoh isu pembelian kapal selam, PKFZ dan lain-lain.

Sebelum itu dalam ucapan YB Chang Lih Kang, beliau menerangkan isu Anuar Ibrahim dan kes pembunuhan Teo Beng Hock. Sehingga kini kes liwat Anuar Ibrahim masih belum mempunyai bukti yang kukuh dan jelas untuk di sabitkan. Malah Saiful Bukhari juga gagal mendapat pengesahan dari hospital yang beliau diliwat. Ini menununjukkan umno semakin terdesak dalam menyelesaikan masalah ini sehingga pengerusi SPRM terpaksa melepaskan jawatan. Majlis selesai sekitar jam 12.00 malam.

Ucapan aluan dari PAS Kawasan Parit Buntar disampaikanoleh Sdr. Azhar Sharin

Ceramah yang disampaikan oleh AF Ustaz Akmal, Ketua Penerangan Pemuda PAS Perak, banyak menyentuh isu-isu pemuda khususnya peranan pemuda PAS perak dalam menghadapi kezaliman BN Perak

persembahan tempur tanpa senjata oleh Unit Amal

Tiada ulasan: