17 Februari 2010

PR Lenggong sambut rombongan XPDC.

2 Rabiul Awal 1431H.
Khairul azman sakri

LENGGONG: Konvoi sebanyak 107 kereta dan puluhan motorsikal ahli dan penyokong Pakatan Rakyat menyambut rombongan XPDC pimpinan diketuai Ahli Parlimen Bukit Gantang, Ir Mohammad Nizar Jamaluddin yang tiba di Lenggong baru-baru ini membuktikan sokongan padu rakyat.

Ratusan ahli dan penyokong PAS, Parti KeADILan Rakyat (PKR) dan DAP menunggu ketibaan rombongan seawal jam 11 pagi, diketuai Yang Dipertua PAS Lenggong, Haji Razman Zakaria, walaupun rombongan XPDC Jelajah Seluruh Perak itu tiba jam 12.30 tengah hari sepertimana dijadualkan.

Selepas menunggu lebih sejam, akhirnya rombongan XPDC tiba dan disambut dengan konvoi sepanjang lebih satu kilometer bermula dari pekan kecil yang diberi jolokan Bukit Bunga di Kampung Kelantan, Kuak, Lenggong.

Konvoi sejauh 10 kilometer ke rumah Kak Yam, salah seorang pimpinan Dewan Muslimat PAS Lenggong, 1 km dari bandar Lenggong, berlangsung lebih kurang 30 minit, akhirnya sampai.

Di pekarangan rumah Kak Yam majlis berlangsung dengan ucapan ringkas beberapa pimpinan Pakatan Rakyat yang dimulai ucapan Haji Razman dan diakhiri ucapan ringkas Mohammad Nizar sendiri.

Turut hadir YDP PAS Gerik, Ustaz Haji Mohd Dahlan Ismail bersama rombongan Pakatan Rakyat Kawasan Gerik, termasuk Bekas Calon DUN Temenggor, Moon Ah Kaw.

Timbalan Pesuruhjaya II PAS Perak, Dr Khairuddin Datuk Haji Abdul Malik memulakan ucapan bagi pihak rombongan pimpinan negeri, diikuti beberapa Ahli dewan Undangan Negeri (ADUN) lain.

ADUN Lubuk Merbau, Haji Zainuddin Mohd Yusof turut berucap dengan diikuti ADUN Titi Serong, Drs Khalil Idham Lim Abdullah.

Mohammad Nizar kemudiannya mengambil masa kira-kira 10 minit menyampaikan ucapan ringkas kepada hadirin yang menyambutnya dengan penuh semangat.

Selepas ucapan Ahli Parlimen Bukit Gantang yang juga ADUN Pasir Panjang itu, masuk waktu Zohor dan solat berjamaah dilakukan di ruang solat dalam pekarangan rumah Kak Yam.

Seterusnya pimpinan dan hadirin dijamu makan tengah hari sebelum sesi bergambar diadakan dimana hadirin berpusu-pusu mengambil kesempatan bergambar dengan Mohammad Nizar dan Haji Razman.

Rombongan XPDC seterusnya berangkat ke Padang Rengas sebelum ke Bukit Gantang dan kemudiannya ke Bagan Serai dan Parit Buntar.

Tiada ulasan: