19 Mac 2010

Bantuan Ikhlas Pembedahan - Puan Haryani

2 Rabiulakhir 1431H
Email : Ramzuzzaman Yusoff

Assalamualaikum wbt Ustaz.

Saya ingin memperkenalkan diri saya. Nama saya Ramzuzzaman Bin Yusoff, asal dari Kota Bharu Kelantan dan sekarang berniaga di Shah Alam No Telefon 019 962 3886. Sekarang saya bergiat dalam kegiatan Pembangunan Ekonomi Muslim - Bantu Muslim Menggunakan Cara kedua selain dari pinjaman Bank untuk memulakan perniagaan. Saya jalankan promosinya di Facebook.

Salah seorang rakan Facebook tampil menyatakan bahawa beliau menghidap masalah saraf yang serius. Terpaksa menjalani pembedahan di USM. Merujuk dari perbualan telefon antara saya dan wanita tersebut (seorang ibu tunggal 3 anak - kini di sara oleh ibunya seorang guru yang terpaksa bercuti selama lebih 3 bulan), beliau bakal dibedah pada 18hb Mac 2010.

Saya telah melancarkan Program Bantuan Ikhlas Pembedahan Puan Haryani di Facebook. Tetapi feedbacknya amat tidak memuaskan. Sehinggakan jumlah wang yang terkumpul untuk pembedahan esok (RM8++) masih tidak mencukupi. Oleh yang demikian, saya telah berusaha bersama-sama dengan rakan2 FB yang lain untuk mendapatkan sumbangan ikhlas dari mana2 badan atau NGO serta para Menteri yang terdapat dalam senarai Facebook saya. Namun amat kecewa apabila kebanyakkannya menolak untuk membantu.

Saya sangat berharap, Ustaz mampu membantu meringankan bebanan Puan Haryani ini. Pertolongan Ustaz, saya harapkan mendapat balasan dari Allah swt.

Di sini saya lampirkan bersama gambar beliau dan sijil dari Hospital Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian sebagai pengesahan masalah kesihatan beliau.

Nama: Haryani Mat Hussin.
No Account RHB Islamic Bank: 1-62139-0006744-7
Maybank: 164034266923
No. Telefon: 014 725 7787

Nota: Setakat hari ini PTMB adalah antara mereka yang telah menziarah dan memberikan bantuan kepada Haryani.

P.S: Ustaz juga boleh jenguk ke ruangan Facebooknya untuk meninjau sendiri kehidupannya dan update kesihatannya di
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000311515392















4 ulasan:

DAKWAH YEOP berkata...

syafahallah,,.didoakan insan2 yang membantu beliau mendapat keberkatan hidup di dunia dan akhirat. syukran YB Idham kerana prihatin dengan akak yg ditimpa musibah ini.

AKUOKU berkata...

yb saya copy paste artikel ni... ada seorang annon beritahu saya di dlm blog saya.

AKUOKU berkata...

rupanya anon tu yb.....

thinkTANK! berkata...

Assalamualaikum wbt.

Ucapan jutaan terima kasih kerana kesudian YB memaparkan berita ini kepada rakyat seluruh Malaysia di blog ini.

Saya sangat berharap kita mampu membantu di saat saudar seislam kita memerlukan. Kerana ini adalah salah satu tuntutan agama yang perlu dilakukan.

Semoga pengunjung blog ini akan membuat derma ikhlas bagi membantu Puan Haryani. Kepada sesiapa yang ingin mendalami penderitaan yang beliau jalani, anda semua boleh menghubunginya melalui nombor telefon tertera.

Hanya Allah sahaja yang mampu membalas budi baik saudara semua,.. Saya akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan dimurahkan rezekikepada semua penderma dan tak lupa juga kepada YB Ustaz Idham. Wassalam

Daripada: Ramzuzzaman Hj Yusoff (HMEO invent! - CEO Kumpulan Intergrated of HMEO Success Team)