31 Julai 2010

Isu pasir tidak perlu dipolitikkan

18 Syaaban 1431 H

SHAH ALAM, 29 Julai: Kerajaan Negeri Selangor dan Jawatankuasa Bertindak Pengusaha-pengusaha Pasir Melayu Selangor (JBPPPMS) sepakat bahawa isu pasir itu tidak perlu dipolitikkan sehingga mengelirukan rakyat dan mendatangkan kebimbangan di kalangan pelabur asing serta tempatan.

Kedua-dua pihak juga setuju untuk bekerja sama bagi memastikan perlombongan pasir di Selangor dijalankan secara betul dan adil supaya hasilnya dapat dimanfaatkan semua rakyat.

Demikian persetujuan yang dicapai pada majlis dialog antara Pejabat Menteri Besar Selangor dan Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) dengan JBPPPMS berhubung isu perlombongan pasir, semalam.

Sesi dialog itu diadakan di Pejabat Menteri Besar yang dihadiri Setiausaha Politik kepada Menteri Besar, Faekah Husin manakala KSSB diwakili Pengerusinya, Shukor Nagor, Ahli Lembaga Pengarah, Shuhaimi Shafie, Pengarah, Mohd Khairudin Othman dan Pengarah Eksekutif, Ir Ramli Majed.

Pengerusi JBPPPMS, Tengku Datuk Shaiffuliazan Tengku Zainal Abidin telah menyerahkan memorandum kepada Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim selepas sesi dialog berakhir yang diserahkan kepada Faekah.

Faekah memberi jaminan kepada JBPPPMS akan melihat secara serius cadangan yang diutarakan dan akan memberi maklum balas dalam tempoh dua minggu.

Pertemuan itu diharapkan dapat menyelesaikan beberapa isu hangat sebelum ini yang mungkin diakibatkan oleh salah faham dan salah maklumat.

Kerajaan Negeri dan KSSB berterima kasih kepada JBPPPMS atas cadangan dan kritikan.Pada masa yang sama JBPPPMS menyatakan rasa penghargaan mereka kerana kesudian Pejabat Menteri Besar menerima mereka.

Kerajaan Negeri dan JBPPPMS juga sepakat bahawa isu pasir itu tidak perlu dipolitikkan sehingga mengelirukan rakyat dan mendatangkan kebimbangan di kalangan pelabur asing serta tempatan.

Kedua-dua pihak juga setuju untuk bekerja sama bagi memastikan perlombongan pasir di Selangor dijalankan secara betul dan adil supaya hasilnya dapat dimanfaatkan semua rakyat.

Harakahdaily/-

3 ulasan:

baei berkata...

Umno tiada isu, dia pelu kreat isu pelik. tapi takpa ia akan makan diri.

Tanpa Nama berkata...

selama ini pasir dibolot pengusaha melayu UMNO saja, orang islam lain hanya jadi pemerhati ketika diperintah BN

Tanpa Nama berkata...

bila BN tumbang timbul yang haran jadi halal, yang halal jadi haram, memang UMNO patut diharamkan