24 Julai 2010

Semarak Piala Dunia

11 Syaaban 1431 H

PARIT BUNTAR - Pertandingan bola sepak tujuh sebelah tertutup Kuala Bagan Tiang anjuran bersama Pusat Khidmat Parlimen Parit Buntar dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Titi Serong diadakan di padang Kuala Bagan Tiang.

Penyelaras pertandingan, Sharin Mat Daud berkata, sebanyak 10 pasukan menyertai pertandingan yang diadakan secara liga itu.

“Walaupun pertandingan ini diadakan secara tertutup kepada pasukan dari Kuala Bagan Tiang, namun ada juga beberapa pasukan luar dijemput menyertainya.

“Tujuh pasukan melibatkan belia Kuala Bagan Tiang yang menjadi tuan rumah untuk pertandingan ini,” katanya.

Shahrin berkata, pertandingan itu diadili pengadil berpengalaman.

“Semangat Piala Dunia menyemarakkan lagi kemeriahan pertandingan ini termasuk semua pemain mempamerkan kemahiran masing-masing.

“Keseluruhannya pertandingan ini berjalan lancar dan semua pasukan menunjukkan semangat kesukanan yang tinggi,” katanya.

Menurutnya, pasukan Jalan Sungai Kota menjuarai pertandingan itu mengalahkan Parit Haji Awi dengan jaringan dua gol tanpa balas dalam perlawanan akhir.

“Dua pasukan dari Kuala Bagan Tiang masing-masing mendapat tempat ketiga dan keempat.

“Walaupun tewas di separuh akhir, pasukan dari Kuala Bagan Tiang patut dipuji kerana mempamerkan semangat melawan yang jitu,” katanya.

Majlis penyampaian hadiah dilakukan Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusuf Rawa; Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Titi Serong Drs Khalil Idham Lim Abdullah dan Yang Dipertua Pas Parit Buntar, Harun Hashim.

Sinar Harian/-

Tiada ulasan: