22 September 2010

Pasangan kembar dan rakan akhirnya ditemui di Pulau Pinang

12 Syawal 1431H.

Pasangan kembar, Nurul Ain Kamarazmi dan NurulAshiqin, 14, bersama teman sebaya, Suhaili Abd. Razak yang dilaporkan tidak pulang ke rumah selepas keluar membeli pakaian di pekan Kampar, Perak pada 11 September lalu telah ditemui di sini hari ini.

Ketiga-tiga remaja itu ditemui bersama-sama dua lelaki dipercayai teman pasangan kembar terbabit di sebuah rumah di flat Green Garden, Paya Terubong kira-kira pukul 8pagi ini.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

menyusahkan emak dan bapa je..esok panjang umur ko jadi emak ko tahulah pulak apa yg emak dan bapa ko rasa..

Tanpa Nama berkata...

Saya bukan nak kata, tapi nasihat. Jangan jadi "emak haram" sudah le....

Huda alhadi berkata...

kepada pengulas satu pohon doalah yang terbaik jngan lepas mulut saja. Kitapun ada anak. Yang jadi masalah rumah(Negara/Negeri)yang kita ada hari ini tidak menyediakan tarbiah yang baik; lihatlah program hari raya penuh dengan maksiat dan syirik tahyul. Ramai ibu bapa yang cuba mendidik anak sebaiknya tapi suasana di luar perssekiran terlalu mencabar kecuali keluarga yang mempunyai tarbiah yang kuat.

Kalaulah kita bergerak dalam kenderaan yang rosak bagaimana nak sampai ke distinasi dengan cepat dan lancar dan tentu kita berangan nakkan kenderaan yang baru atau baik. Jadi fikirlah bagaimana PRU 13.

Tanpa Nama berkata...

ini lah gambaran bagaimana gagalnya sistem pendidikan yang kita pandang ringan 20 tahun dahulu...dulu kalau ada pelajar ponteng sek.orang ramai akan kejar cari sampai dapat.. sekarang orang tengok saja, takut...mereka beriman dengan peribahasa melayu "jangan jaga tepi kain orang" tapi tak beriman dengan konsep amal makrf nahi mungkar

Tanpa Nama berkata...

Fuuu YOOOOOH, baru hari ni saya ternampak perkatan/ungkapan baru iaitu "emak haram". Ucapan TAHNIAH kepada insan yang menyumbang perkataan tersebut dan saya baharu sahaja bertemu dengan perkataan keramat 2010 ini. Salam dari saya darahkumelayu@yahoo.com