22 Februari 2011

Lori beras terbalik di lebuhraya

19 Rabiulawal 1432H. [MOD] -
Orang awam ber'mewah'an mengutip beras yang tumpah di lebuhraya Utara-Selatan di KM394 berdekatan dengan Tanjung Malim.

Treler yang membawa kargo berisi beras telah bertembung dengan lori, akibatnya penduduk berdekatan dan pemandu kenderaan menyetai acara 'free-for all' ini.


ORANG ramai dan penduduk kampung berhampiran tidak melepaskan peluang mengutip beras yang bertaburan di jalan raya selepas sebuah lori membawa muatan beras terbalik di Lebuh Raya Utara Selatan, berhampiran Tanjung Malim, hari ini.

Beberapa minggu dahulu wang 'syiling' bertaburan di leburaya......akibatnya pemandu motor/kereta' ber'pesta' dengan durian runtuh tersebut.

Tanpa memikirkan keselamatan diri......tanpa memikirkan halal haram......dek memikirkan 'ah !!!!! orang lain pun sama jugak'.....maka majoriti turut serta dalam acara 'tanpa disangka-tanpa diduga' kerana seoronok 'makan free'.

Inilah budaya sebahagian rakyat Malaysia yang telah berjaya diajar oleh Umno selama kurang lebih 54 tahun Merdeka......alahai...........harta negara harta aku......harta orang harta aku.

7 ulasan:

Abangboyc Infomation berkata...

Ini menunjukkan Kita Masih miskin..... Kalau Rakyat Malaysia Kaya. X mungkin akan pikul Beras tepi jalan. Rakyat kita macam rakyat Sudan aje aku tengok. Kate Najib sekarang Isi Rumah Seluruh Malaysia Berpendapatan RM4025 (2010). kalau dulu RM1495. Mendadak dah naik. Xkan nak pikul Beras lagi Kot?.

Tanpa Nama berkata...

assalam.
saudara, sy copy link post ini.
tq.

Mawarku berkata...

Betul tu, setuju ngan Abang BoyC. Malaysia ni sebenarnya masih miskin.Lagi2 bila barang sume naik, rakyat makin x berkemampuan, sebab tu jenayah pun makin meningkat sebab rakyat hidup tertekan.

Panjut berkata...

takde sangkut menyangkut dengan umno pehal ni? di sekolah sudah beribu ustaz dan ustazah mengajar bab ugama, sudah beribu masjid,surau, madrasah dibina takkan kes camtu pemerintah yang salah! lu pikir la sendiri!

Tanpa Nama berkata...

Mengajar blm tentu diamalkan walau beribu ustaz dan ustazah di sekolah. Tambahan lagi yg memerintah tak beramal dgn agama dan tak pedulikan agama. Rakyat biasanya ikut agama pemerintah. Lu pikir la sikit

Tanpa Nama berkata...

aik.. knp ikut agama pemerintah?? rakyat skrg nie kan ada otak.. pemerintah xsuruh pun kaut beras tu.. ini pasal individu..

Klaus berkata...

Saya rasa bukan fasal kita miskin. Saya yakin yang kaya pun mau jugs turun ambil soalnya disini adalah ini tandanya kualiti agama orang kita MEMBIMBANGKAN dan tidak AMANAH. Tiada integriti. Nampak saja kesempatan, pulun habis. Memalukan.