12 April 2011

Wanita Iran dan Lelaki Nigeria Ditahan

8 Jamadilawal 1432H. [MOD] -



SHAH ALAM 12 April – Seorang ibu tunggal dari Iran dan seorang penuntut rakyat Nigeria ditahan selepas tiba di negara ini melalui udara kerana cuba menyeludup dadah jenis syabu bernilai kira-kira RM850,000.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Selangor, Supt Abdul Razak Md Zin berkata, dalam kes pertama, wanita Iran itu membawa dadah yang disorok di dalam bengkung dipinggangnya ketika ditahan pada Khamis lepas (7 April) di Lapangan Terbang Tambang Murah (LCCT), Sepang.

Beliau berkata, ibu tunggal berusia 44 tahun itu ditahan selepas dilihat dalam keadaan mencurigakan terutama bentuk badan dan gaya beliau berjalan selepas tiba dengan penerbangan dari Teheran pada pukul 11.30 pagi.

Hasil pemeriksaan badan, polis menemui lima paket syabu seberat 1.43kg dengan nilai pasaran RM350,000 di dalam bengkung khas yang dipakai wanita yang tidak mempunyai pekerjaan itu, katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Pada keesokan harinya, seorang lelaki rakyat Nigeria berusia 32 tahun ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di Sepang pada pukul 2.30 petang setelah polis menemui dua bungkusan mengandungi syabu seberat 2.1 kg bernilai RM500,000 di sembunyikan dalam beg pakaiannya.

Beliau berkata, siasatan awal mendapati lelaki itu merupakan penuntut institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) di Lembah Klang dalam pengajian Bahasa Inggeris. 

Bernama

1 ulasan:

TEKONG DARAT berkata...

http://debatapasaja.blogspot.com/2011/04/berita-lawak.html