04 Mei 2011

Amerika perlu keluar dari bumi umat Islam

30 Jamadilawal 1432H. [MOD] -

KUALA LUMPUR, 4 Mei: Lajnah Antarabangsa Dewan Pemuda PAS Pusat (LA DPPP) mendesak Amerika Syarikat dan sekutunya supaya segera keluar dari bumi Afghanistan, Pakistan dan seluruh bumi Arab kerana alasan yang diguna pakai mereka sebelum ini ialah untuk menangkap dan menumpaskan Osama dan Al-Qaeda.

Pengerusinya, Raja Ahmad Iskandar Raja Yaacob berkata, Presiden Barack Obama telah memaklumkan kepada dunia, bahawa Amerika telah berjaya menumpaskan Osama dan Al-Qaeda melalui operasinya di Pakistan.

“Secara dasarnya tujuan dan misi utama Amerika di bumi Asia telah selesai. Dengan terkorbannya Osama maka misi Amerika di Asia Tengah sepatutnya tamat.

“Oleh yang demikian, tiada lagi hujah dan alasan dangkal Amerika untuk terus berada di rantau umat Islam,” katanya kepadaq Harakahdaily.

Beliau menambah, Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) juga perlulah mengadakan sidang khas bagi mengarahkan dengan kadar segera pengunduran tentera-tentera Amerika dan Nato dari bumi Asia terutamanya Afghanistan.

Bagi pihak lajnah, beliau turut merakamkan ucapan takziah di atas laporan pemergian as-syahid Osama Bin Laden.

“LA DPPP berpendapat bahawa selagi mana kamu tidak dibuktikan bersalah, maka kamu tidak bersalah (you are not guilty unless you are prove guilty),” katanya.

Osama dilaporkan telah terkorban dalam serangan hendap oleh tentera Amerika Syarikat di Pakistan.

Sehingga hari ini, katanya tiada bukti jelas bahawa gambar yang disiarkan media antarabangsa adalah wajah sebenar Osama, namun rata-rata dunia seolah telah meratapi kematian beliau sebagai pejuang yang memperjuangkan keadilan bagi umat Islam.

Namun, ujarnya oleh kerana beliau tidak diadili oleh mahkamah, maka teka-teka siapakah yang menjadi dalang atas segala serangan selama ini tidak terjawab.

Tambahnya, LA DPPP secara jelas tidak bersetuju di atas serangan keganasan yang mengorbankan orang awam termasuk kanak-kanak, wanita dan harta awam, namun setakat ini tiada bukti konkrit bahawa ianya dilakukan oleh Osama.

Katanya, Osama dikenali oleh umat Islam sebagai pejuang yang menentang ketidakadilan dan imperilis barat, kecekalan beliau dalam mengkritik dasar luar Negara barat seperti Amerika dan Eropah jelas dirasai heningnya oleh masyarakat Islam antarabangsa.

“Musuh utama beliau adalah imperilis barat di ketuai Amerika, dan itulah perjuangannya sehingga ke akhir perjuangannya, jika benar beliau telah terkorban,” katanya lagi.

Harakahdaily/-

Tiada ulasan: