30 Mei 2011

AMK Jamin Bersih 2.0 Capai Sasaran

27 Jamadilakhir 1432H. [MOD] -

PETALING JAYA 30 MEI : Angkatan Muda Keadilan (AMK) akan bersama-sama 100,000 rakyat Malaysia dari pelbagai kaum, agama dan fahaman pada 9 Julai ini dalam perhimpunan Bersih 2.0 sebagai menyatakan sokongan kepada objektif perhimpunan itu.

Ketuanya, Shamsul Iskandar Md Akin yakin, perhimpunan itu nanti bakal mengumpulkan ratusan ribu rakyat Malaysia yang mendokong sepenuhnya demokrasi tulen supaya pilihan raya di negara ini dijalankan dengan bersih, adil dan telus.

“Angkatan Muda Keadilan telah bermesyuarat dan membincangkan tentang mobilisasi jentera AMK di seluruh negara untuk bersama-sama dengan perhimpunan Bersih 2.0 ini yang dijangka diadakan pada 9 Julai dan kita menjangkakan bahawa sasaran 100,000 rakyat, yang mana kita nyatakan daripada awal akan berjaya kita capai,” katanya kepada pemberita pada sidang media di Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat di sini, malam tadi.

Tambahnya, AMK tidak memerlukan sebarang pengumuman seperti yang dilakukan oleh Perdana Menteri, Najib Razak pada Himpunan Sejuta Belia di Putrajaya yang gagal mencapai sasaran.

Difahamkan himpunan itu hanya berjaya mengumpulkan 8,000 belia iaitu kurang 10 peratus daripada yang disasarkan.

Walau bagaimanapun menurut Shamsul, Bersih 2.0 yang mempunyai objektif jelas pastinya akan mendapat sambutan rakyat pelbagai kaum dan usaha untuk mengumpulkan rakyat akan diperhebatkan.

Perhimpunan ini jelasnya amat penting kepada rakyat untuk menyampaikan mesej jelas kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) betapa sesebuah pilihan raya itu perlu diadakan dengan telus.

“Kali ini kita nak pastikan yang betul-betul hadir itu adalah rakyat daripada pelbagai agama, kelompok dan fahaman berkumpul dan jumlahnya mencecah 100,000 dan itu peranan yang cukup besar yang akan dimainkan oleh AMK dan sebenarnya dalam tujuan itu kita telah pun mengatur sesi jelajah seluruh negara.

“Kita ingin menyatakan dengan tegas bahawa sudah sampai masanya SPR harus memahami bahawa mereka tidak boleh selama-lamanya diperalatkan oleh jentera di bawah kepimpinan Umno dan juga Barisan Nasional,” katanya.

Tv Selangor/-

Tiada ulasan: