25 Mei 2011

Berbatov setia di Old Trafford

22 Jamadilakhir 1432H. [MOD] -



LONDON - Dimitar Berbatov menegaskan, dia akan terus bersama Manchester United dan berikrar untuk membantu pasukan itu menewaskan Barcelona pada final Liga Juara-Juara, Ahad ini. Penyerang Bulgaria itu menamatkan saingan Liga Perdana England musim ini dengan berkongsi status penjaring terbanyak bersama Carlos Tevez dengan 20 gol.

Berbatov, 30, berkata: "Saya masih mempunyai kontrak selama setahun di sini dan saya tidak akan pergi ke mana-mana.

"Kini saya adalah sebahagian daripada skuad United yang menjuarai gelaran liga kali ke-19 dan saya sekali lagi mahu menjadi sebahagian daripada kejayaan kami menjulang gelaran ke-20, itu rancangan saya.

"Saya adalah pemain paling gembira dalam pasukan ini kerana selain kejuaraan ini, saya juga adalah penjaring terbanyak dalam liga.

"Menjulang gelaran ke-19 adalah satu pencapaian yang amat hebat dan saya mahu kami menang pula ke atas Barcelona.

"Semua orang lihat Barca adalah pasukan pilihan tetapi tiada siapa tahu pasukan mana yang akan menang."

Berbatov juga menyelar pengkritik United yang menyatakan mereka tidak mempamer prestasi terbaik musim ini.

Tambahnya: "Jawapan saya ialah kami sudah bergelar juara dan mara ke final Liga Juara-Juara. Apa lagi yang kami perlu buktikan?" 

Agensi

Tiada ulasan: