12 Julai 2011

Bersih 2.0 sedia temu Pemuda Umno bincang tuntutan

9 Syaaban 1432H. [MOD] -

KUALA LUMPUR, 12 Julai — Kepimpinan Bersih 2.0 menyambut baik tawaran Pergerakan Pemuda untuk bercakap di umum berhubung tuntutan-tuntutan pembaharuan pilihan raya dibawa oleh gabungan itu.

“Tiada masalah. Kami bersedia untuk lakukan,” kata Pengerusi Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan (gambar) pada sidang media di sini hari ini.

“Kami bersedia untuk berdebat di umum mengenai tuntutan Bersih 2.0 dengan sesiapa,” kata beliau sambil menambah, termasuk juga dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Ambiga menyifatkan tawaran Pemuda Umno sebagai satu cara yang sihat untuk membawa tuntutan Bersih 2.0 ke depan.

Bersih 2.0 mengadakan perhimpunan di ibu negara Sabtu lalu berhubung lapan tuntutan pihaknya.

Pada hari yang sama, Pergerakan Pemuda Umno mengadakan perhimpunan balas Patriot menentang Bersih 2.0 dengan mengumpulkan sekitar 500 orang.

Ambiga juga meminta orang ramai agar terus membantu menggerakkan agenda pembaharuan secara aman dengan mengenakan sesuatu yang berwarna kuning setiap Sabtu.

Menurut Ambiga, polis masih menangkap mereka yang mengenakan kemeja-T Bersih 2.0.

Peguam Andrew Khoo, yang juga ahli jawatankuasa pemandu Bersih 2.0 mengingatkan penyokong-penyokong gabungan itu boleh melakukan perubahan jika dengan segera mendaftar sebagai pengundi dalam pilihan raya umum ke-13.

MALAYSIANINSIDER/-

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mahu BERSIH,
but,
Tak Mau AMBIGA