12 Julai 2011

Pelajar UMT Mohd Farizal Hina Lagu Negaraku ?

9 Syaaban 1432H. [MOD] -

Seorang pelajar Universiti Malaysia Terengganu (UMT) telah didakwa menghina lagu negaraku dilaman facebook. Sehubungan itu, Universiti Malaysia Terengganu (UMT) telah membuat laporan polis berhubung dakwaan seorang pelajar UMT mengubah lirik lagu Negaraku, menghina Raja dan juga Perdana Menteri di dalam laman sosial Facebooknya.

Timbalan Naib Canselor (Hal Ehwal Pelajar dan Alumni) UMT Prof Dr Yahaya Ibrahim berkata, laporan itu telah dibuat oleh pendaftar UMT di Balai Polis Gong Badak, semalam. Dr Yahaya berkata penuntut terbabit yang menggunakan nama Mohd Farizal dalam statusnya, mengubah lirik lagu kebangsaan dengan mencerca, mempersendakan lagu negara, Raja Melayu dan juga Perdana Menteri.


http://www.melvister.com

10 ulasan:

Suhaimi Said berkata...

Mungkin ada perkara yang sangat menghempap pemikirannya, dan pelajar ini ingin luahkan sesuatu. Kita juga ada nostalgia kita dizaman kita menjadi pelajar. Semoga semua pihak dapat mengerti dan tidak mudah menghukum.

Tanpa Nama berkata...

Nak menghempap apa, dia bukan lagi student pun. Dia ex-student. MOHAMAD FARIZAL BIN ISMAIL / 28 tahun ni dah grad sejak tahun 2007 dari Fakulti Sains Makanan di UMT. Paling-paling pun dia tension pasal tak dapat kerja dengan gomen kot?

mizztraveller berkata...

Buang negara .....this is very serious ....
Kalau Namewee hendak dilucutkan kerakyatan .....dia pun patut di perlakukan sama ....fair .among malaysian

Tanpa Nama berkata...

yes agree, buat tindakan seadil seperti namewee or what so ever his name is.... tkt org ckp hukum ikut agama lak

Tanpa Nama berkata...

salah sama sekali mohamad farizal Ismail tu bukan orang yang hina lagu neraku, yang korang kata ex student tu. orang yang hina lagu tu orang lain skarang aku dan member aku buat laporan sesape yang tuduh dia pasti akan kena.

Tanpa Nama berkata...

Ape citer namewee?

Tanpa Nama berkata...

sebab belajar kat terengganu yg menyebabkan

Tanpa Nama berkata...

Wahai rakyat Malaysia . pada pendapat saya ini mungkin Propaganda orang yang tak sokong pebangkang untuk menyatakan bahawa budak U belajar pandai pandai pun tetap bodoh kerana menyokong pebangkang . tapi tak sedarkah kamu yang sebenarnya ramai yang masuk U menyokong pebangkang kerana mereka bijak ? jika ditengok gambar diatas , nampak sangat gambar itu di 'cut' kemudian di 'paste' ? nampak tak background tu lebih putih daripada bawah bawah tulisan . tak caye tonggengkan sikit laptop tu , nanti nampaklah

jamie berkata...

sepatutnya kite dijadikan sebagai manusia.. perlu menghina sesiapa sahaja.. selalu termampu...

jamie berkata...

kan