11 Julai 2011

Musuh sebenar negara ialah Umno-Bn.

8 Syaaban 1432H. [MOD] -

KENYATAAN MEDIA
PEJABAT ADUN TITI SERONG/
KETUA SEKRETARIAT PAKATAN RAKYAT PERAK

Saya ingin menegaskan bahawa Najib perlu meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri kerana kecuaiannya membiarkan Polis melakukan keganasan terhadap peserta perhimpunan aman BERSIH 2.0 Sabtu baru-baru ini.

Tindakan pasukan keselamatan tersebut bercanggah dengan ucapan Najib yan menyebut dan beria-ia menegas dan meyakinkan kepada rakyat bahawa kerajaan tidak akan menunjukkan keganasan terhadap rakyat dalam apa jua keadaan dan situasi.

Sebenarnya apa yang telah berlaku di ibu kota pada 9 Julai baru ini telah menjawab segala yang diperkatakannya.

Rakyat boleh melihat dengan mata kepala mereka sendiri samada yang hadir mahupun yang tidak sempat hadir iaitu melalui media baru facebook,twitter,blog dan di youtube. malah ianya mendapat liputan yang meluas dari media antarabngsa.

Rakyat bukan sahaja telah diperlakukan dengan ganas serta zalim, bahkan sehingga menyebabkan kehilangan seorang nyawa salah seorang peserta BERSIH 2.0 kerana terhidu gas pemedih mata yang ditembak polis ke arahnya.

Ada juga peserta BERSIH yang dizalimi sehingga patah tulang kaki kerana dibelasah terlebih dahulu sebelum ditahan polis zalim ini, perkembangan ini amat menyedihkan buat seluruh negara yang dikatakan mengamalkan sistem demokrasi yang tulen.

Tindakan ganas itu memperlihatkan tindakan yang tidak sepatutunya berlaku kepada rakyat yang turun untuk menyelamatkan negara Malaysia yang semakin rosak dibawah pentadbiran BN sekian lama. Malah melihat kepada beberapa rakaman yang tidak sepatutnya diperlakukan walaupun kepada bintang sekalipun.

Umno-Bn telah meletakkan imej mereka pada tahap yang sama taraf dengan "binatang" bahkan lebih teruk dari itu, mereka sanggup mempergunakan kuasa yang ada untuk mengarahkan pasukan keselamatan bertindak zalim terhadap rakyat Malaysia yang menyertai BERSIH 2.0.

Malah Umno-Bn telah manzalimi diri mereka sendiri apabila seluruh dunia melihat kezaliman yang berlaku dalam negara di media terutamanya melalui internet.

Tindakan sebegini adalah satu tragedi malang bagi negarat dan Umno-Bn saya yakini bakal menerima padah besar sesudah ini.

Bagi menutup kejayaan Himpunan Aman Bersih, Najib memberi kenyataan yang lucu dengan berkata bahawa PR sebenarnya perlu khuatir dengan suara majoriti senyap .

Saya amat yakin, suara mejoriti senyap yang dimaksudkan Najib ialah para pengundi hantu yang diimport khas dari pasukan pendatang tanpa izin dengan diberinya kad pengenalan biru berstatus tetap kepada PATI tersebut.

Pakatan Rakyat sedang mempergiatkan usaha untuk melakukan bantahan terhadap isu ini dan ia akan diselesaikan supaya semua anasir tersebut akan lenyap.

Rakyat, ayuh jadikan perhimpunan aman BERSIH 2.0 sebagai muqaddimah kearah lonjakan perbersihan musuh sebenar negara ialah Umno-Bn.


DRS KHALIL IDHAM LIM
PARIT BUNTAR, 11 JULAI 2011

1 ulasan:

Jaja berkata...

Salam.

YB, moga2 ketidakadilan kerajaan bakal berakhir selepas ini.insya-Allah..