11 Julai 2011

Undur Najib, kata warga internet

8 Syaaban 1432H. [MOD] -

Bukan sahaja ribuan rakyat membanjiri Kuala Lumpur kelmarin, pengguna internet juga mempunyai cara tersendiri menunjukkan bantahan mereka dengan mendesak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meletakkan jawatan.

Melalui laman "100,000 People Request Najib Tun Razak Resignation" (100,000 rakyat tuntut Najib Tun Razak berundur), sudah 110,192 menyokongnya dengan menekan butang like (suka),

Hanya 48 jam selepas dimulakan, jumlah itu sudah melepasi sasaran yang 100,000 yang ditetapkan sebelum ini.

Sebahagian besarnya terdiri daripada penyokong BERSIH 2.0, berdasarkan lencana profil mereka.

Laman itu dimulakan pada Sabtu, hari yang sama dengan perhimpunan BERSIH 2.0, sebagaiu landasan untuk pengguna internet menyuarakan perasaan tidak puas hati mereka kepada kerajaan.

Bagaimanapun, tiada sebarang maklumat berhubung pencipta laman itu dipamerkan.

Penyokongnya yang rasa terkejut dengan sambutan luar biasa itu sekarang meletakkan sasaran baru untuk mencapai angka satu juta orang.

Laman itu juga memberi ilham dan merintis kepada beberapa laman lain yang menggunakan judul sama.

Ini bukan kali pertama tindakan politik menyebabkan kemarahan di alam maya. Tahun lalu pengumuman kerajaan untuk membina menara seratus tingkat juga meletus apabila mereka beranggapan tindakan itu bakal membazirkan wang rakyat.

Laman itu - "1M Malaysians Reject 100-storey Mega Tower" (1M rakyat Malaysia tolak menara seratus tingkat) - kini disukai 300,000 orang.

malaysiakini/-

3 ulasan:

Takde Parti berkata...

saya yang tak menyokong mana-mana parti sangat setuju kalau najib dan konco-konco berunduuuuur

najib ali berkata...

najib..dah tau orang tak berapa suka tu..turun le..ajak puak puak kome sekali..tukaq orang lain pulak..

Tanpa Nama berkata...

Kalau Pak Najip tak mau berundur/letak jawatan, maka kita lah yang berkewajipan mengundurkannya. Adalah menjadi harapan agar seluruh kakitangan kerajaan,termasuk ketua jabatan, guru-guru, serta semua rakyat yang layak mengundi,termasuk juga pengundi-pengundi hantu, mereka yang mempunyai lebih dari satu kad pengenalan, pendatang tanpa izin yang memiliki kad pengenalan, ahli amno yang berfikiran waras bersatu memberi undi kepada calon PKR dalam PRU akan datang.