21 September 2011

Peniaga kedai kopi diserang kumpulan lelaki mabuk

23 Syawal 1432H. [MOD] -



PULAU PINANG 21 Sept. – Seorang pemilik kedai kopi cedera parah selepas diserang sekumpulan lelaki bersenjatakan parang yang dipercayai mabuk di Lorong Delima 5, Greenlane di sini malam senmalam.

Kejadian kira-kira pukul 11 malam itu berlaku setelah peniaga tersebut menegur sekumpulan lelaki yang membuat bising tidak jauh dari kedainya.

Mangsa yang berusia 60 tahun cedera teruk di pergelangan tangan termasuk seluruh anggota badan akibat dipukul tujuh lelaki berkenaan.

Selain dipukul tanpa belas kasihan, suspek turut melarikan wang tunai bernilai RM1,000 dari mesin juruwang di premis itu.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng berkata, mangsa didatangi sekumpulan lelaki berusia antara 18 hingga lingkungan 20-an yang bersenjatakan parang dan kayu ketika mangsa sedang berniaga.

Beliau memberitahu, suspek turut bertindak membaling kerusi dan meja di premis terbabit sebelum salah seorang daripada mereka datang menyerang mangsa.

“Mangsa kini di rawat di Hospital Pulau Pinang. Berdasarkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di premis tersebut mendapati kesemua suspek memakai topi keledar,” katanya di sini semalam.

Selain itu, sebatang besi keluli turut ditemui anggota unit forensik di lokasi kejadian.

Polis sudah mengenal pasti identiti kesemua suspek yang berasal dari Gelugor dan Padang Tembak.

Kes ini disiasat di bawah Seksyen 148 Kanun Keseksaan kerana memiliki senjata ketika merusuh.

Tiada ulasan: