29 November 2011

Ibu tanam bayi tidak cukup bulan


3 Muharram 1433H. [MOD] -

TAMPIN – Seorang ibu muda dipercayai dalam proses penceraian, ditahan kerana disyaki membuang dan menanam bayi dipercayai lahir tidak cukup bulan, kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Wooi Kooi Cheang berkata, suspek berusia 25 tahun itu, ditahan sebaik menerima laporan daripada Hospital Melaka kira-kira jam 1 pagi ketika suspek sedang menerima rawatan.

Beliau berkata, susulan penahanan serta hasil soal siasat, suspek terbabit kemudian membawa anggota polis ke lokasi mayat bayi yang ditanam di dalam semak, berdekatan sebuah lorong di Jalan Batu Belang, di sini.

“Polis mengambil hampir setengah jam, menggali lokasi dikatakan suspek, bagi mengeluarkan mayat bayi lelaki yang telah reput.

“Mayat bayi dilahirkan 22 November lalu itu, dibawa ke Hospital Tampin, sebelum dipindahkan ke Hospital Tuanku Jaafar (HTJ), Seremban untuk bedah siasat,” katanya kepada Sinar Harian, di sini semalam.

Sinar

Kooi Cheang berkata, suspek berasal dari Taman Indah, ditahan reman tiga hari mulai kelmarin bagi mem bolehkan suspek disiasat di bawah Seksyen 318 Kanun Keseksaan susulan menyembunyikan kelahiran.

Beliau berkata, orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu, diminta tampil membantu polis menjalankan siasatan dengan menghubungi balai berdekat an atau Pegawai Penyiasat Cif Inspektor Azmi Abdul Salam di talian 06-4411221 atau 06-4411222.

Kosmo

Tiada ulasan: