18 November 2011

Kakitangan awam tidak serik dicekup

22 Zulhijjah 1432H. [MOD] -

BESUT – Walaupun pernah ditahan polis, seorang kakitangan awam di daerah ini tidak pernah serik apabila ditahan lagi buat kali kedua setelah didapati positif dadah dalam Operasi Tapis Bersepadu di sekitar daerah ini yang dijalankan semalam.

Penjawat awam yang bekerja sebagai juruteknik berusia 31 tahun itu, ditahan di rumahnya di kawasan Kampung Raja sebulan lalu, ditahan lagi kerana disyaki melakukan kesalahan sama.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria berkata, seorang lagi rakan sekerjanya berusia 25 tahun turut ditahan atas kesalahan sama dalam operasi yang diadakan bermula jam 12 malam hingga 9 pagi semalam.

Menurutnya, kedua-dua mereka telah berkeluarga dan ditahan di rumah masing-masing termasuk di Kampung Tok Dor, Setiu.

Katanya, operasi itu membabitkan seramai 11 pegawai dan 60 anggota dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen dan Ibu Pejabat Daerah Besut.

“Dua kakitangan awam itu adalah daripada 42 orang yang ditahan dalam operasi tersebut di sekitar daerah dan semua suspek yang ditahan berusia 15 hingga 49 tahun.

“Seorang anggota sukarela Askar Wataniah dan remaja bawah umur (15 tahun) turut ditahan kerana positif dadah,” katanya.

Polis turut merampas sebanyak 88 biji pil dipercayai methamphentamine (pil kuda) bernilai RM2,640 dari dua pemuda berusia 20 dan 21 tahun.

Menurutnya, semua suspek ditahan reman untuk membantu siasatan dan daripada keseluruhan tangkapan 40 orang disiasat di bawah Seksyen 15(1) (a) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan dua disiasat di bawah Seksyen 39A (1) akta sama.

sinar harian/-

Tiada ulasan: