23 Disember 2011

Ditahan ketika asyik layan pelanggan

27 Muharram 1433H. [MOD] -

SEREMBAN - Seramai 22 wanita warga China dan Vietnam ditahan penguat kuasa Imigresen dalam serbuan, kira-kira jam 11 malam, di sebuah pusat hiburan di Jalan Rasah, di sini, kelmarin.

Hasil pemeriksaan mendapati, mereka yang berumur 25 hingga 30 tahun, menyalahgunakan pas lawatan sosial dan pas pelajar untuk bekerja sebagai pelayan pelanggan (GRO) di pusat terbabit, selain tinggal lebih masa.

Pengarah Jabatan Imigresen negeri, Faizal Fazri Othman berkata, ketika serbuan, mereka asyik melayan kira-kira 50 pelanggan di premis berkenaan.

"Ada juga yang cuba melarikan diri tetapi gagal kerana pihak berkuasa sudah bersedia mengepung tempat berkenaan," katanya.

Sementara itu, dalam operasi berasingan, Imigresen negeri turut berjaya menahan 10 lelaki warga Myanmar, berumur 25 hingga 30 tahun, yang bekerja sebagai pelayan di sebuah pusat hiburan di Seremban 2, tanpa permit, kira-kira jam 12.30 tengah malam.

"Semua yang ditahan dibawa ke Pejabat Imigresen di Senawang untuk diambil keterangan sebelum dihantar ke Depoh Tahanan Pendatang Asing Tanpa Izin (Pati) di Lenggeng untuk tindakan susulan.

"Kes akan disiasat di bawah Seksyen 15(1)(c), Seksyen 55(b) dan Seksyen 39 (b) Akta Imigresen," katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: