23 Disember 2011

Lantai licin undang kebimbangan

27 Muharram 1433H. [MOD] -

MERSING - Segelintir pengguna dan peniaga meminta pihak berwajib mengambil tindakan segera terhadap struktur binaan lantai yang tidak sempurna di Jalan Ismail berhampiran Pasar Mini Mersing, di sini.

Mereka mendakwa lantai yang dibina itu tidak sekata menyebabkan air bertakung ketika hujan.

Malah terdapat juga berlakunya beberapa insiden pengunjung tergelincir selepas melalui laluan berkenan dan terpijak di lantai yang licin.

Pengadu, Faridah Ibrahim ,43, berkata, lantai berkenaan perlu diperbaiki dengan segera kerana dikhuatiri menyebabkan kemalangan sehingga mencederakan.

“Lebih menyukarkan peniaga apabila berlakunya hujan, air akan naik sehingga ke pintu kedai,” katanya.

“Saya merayu kepada pihak yang berkenaan supaya memperbetulkan lantai tersebut bagi kemudahan semua pihak,” katanya kepada Sinar Harian.

Manakala, Chin Siew, 63, berkata, keselamatan pengguna perlu diutamakan sebelum berlakunya kemalangan.

Menurutnya, walaupun lantai berkenaan pada dasarnya nampak tidak bermasalah, namun setiap kali hujan mesti ada mangsa yang tergelincir.

Chin Siew berkata, dia berharap pihak yang dipertanggungjawab bagi pembinaan projek itu mengambil perhatian serius dan tampil memberi penjelasan berhubung perkara yang dibangkitkan.

“Kita tidak mahu apabila kejadian tidak diingini berlaku, pelbagai pihak mula menuding jari menyalahkan antara satu sama lain dan tidak mahu bertanggungjawab,” katanya.

Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Daerah Mersing, Zainal Eran berkata, pihaknya akan memantau dan mengatasi masalah itu.

“Kita akan menilai perkara yang dibangkitkan ini dan akan mengambil tindakan sepatutnya dalam usaha memberi keselesaan untuk semua pihak,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: