08 Mei 2012

Kenyataan Syafie Apdal umpama penyamun yang sedang menjerit bahawa ada penyamun

16 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -
KENYATAAN MEDIA

Kenyataan Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Syafie Apdal yang menyelar Pakatan Rakyat yang kononnya cuma tahu bikin huru hara Negara adalah saya kenyataan yang saya umpanakan sebagai penyamun yang sedang menjerit bahawa ada penyamun di luar rumah yang dirompaknya.

Saya menyambut baik saranan beliau kepada seluruh rakyat Malaysia untuk memilih kerajaan yang boleh menjamin masa hadapan rakyat dan Negara menjelang PRU nanti, ini amat penting kerana hanya Pakatan Rakyat setakat ini yang membela rakyat, berbeza dengan Umno kerana mereka cuma membela kroni sahaja.

Laba yang rakyat dapat cumalah sedikit iaitu RM500 untuk seumur hidup, rakyat lebih banyak memberi dari menerima, ini suatu tidak kena dan perlu diperbetulkan segera, pihak yang rugi ialah rakyat.

Saya simpati terhadap kenyataan Shafie Apdal yang mengatakan wujud segelintir rakyat yang tidak puas hati dengan BN, adakah beliau masih belum sedar hakikat bahawa bukan sedikit malah ramai rakyat yang tidak puas hati dengan Umno, secara anggarannya hampir separuh dari jumlah keseluruhan rakyat telah menolak parti yang berpaksi kepada nasionalisme tersebut berdasarkan undi rakyat pada 2008.

Sebagai bukti lima negeri tidak termasuk Kuala Lumpur telah menolak kepimpinan BN pada PRU 2008 lalu, adakah ini baru sedikit sahaja sepertimana kata beliau? Sudah tentu ini satu kenyataan untuk menutup kelemahan diri sendiri.

Laporan audit Negara sendiri memuji cara pengurusan wang negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat, mungkin beliau tidak membaca laporan tersebut ataupun buat-buat tidak tahu.

Sebagai menteri janganlah bertindak kurang bijak dengan menyampaikan maklumat yang berbelit sebagai penyedap kata dengan mendakwa Pakatan hanya tahu berjanji kosong, hati-hati kerana rakyat sekarang kaya dengan maklumat.

Luar Bandar dan wilayah adalah portfolio beliau selaku menteri yang dilantik rakyat, tetapi adakah beliau tidak sedar bahawa rata-rata rakyat yang berada di peringkat tersebut sedang tertekan dengan kos sara hidup yang tinggi dan semakin menghimpit, saya amat yakin jika PR berjaya ke Putrajaya seluruh rakyat lebih-lebih lagi di luar Bandar akan terbela dengan kekayaan Negara dibahagikan dengan sama rata.

Umno BN setakat ini gagal ke arah itu malah hanya selesa dengan kekayaan Negara diagihkan hanya kepada kroni dan individu berkepentingan dan terpilih sahaja, inilah antara kezaliman yang sedang berlaku saat ini untuk dihapuskan menjelang PRU 13 tidak lama lagi, undi PR untuk selamatkan Malaysia.

Drs. Khalil Idham Lim
ADUN Titi Serong

1 ulasan:

AHLI PAS SEUMUR HIDUP berkata...

apa nak buat ustadz....demi wang hal jadi haram...HARAM JADI HALAL