10 Julai 2012

Anak buaya di parkir

20 Syaaban 1433H. [MOD] -

TAWAU: Seorang pegawai perladangan yang cuba meletakkan kenderaannya di bahagian tempat letak kereta di depan rumahnya di Kampung Cina, Jalan Ranggu, Batu 8 1/2, di sini, malam Ahad lalu, terkejut apabila mendapati benda yang disangkanya kayu sebenarnya seekor anak buaya.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 malam itu, pegawai berkenaan iaitu Aziz Djudja, 41, yang baru saja tiba di rumahnya, berasa hairan apabila melihat satu ‘benda’ sedang menunggu di tengah tempat letak kereta di depan rumahnya.

Menurutnya, beliau kemudian memberhentikan kenderaannya dan turun untuk cuba mengalihkan benda yang disangka kayu kerana menghalang laluannya.

“Bagaimanapun, apabila didekati, kayu itu seakan-akan bergerak kemudian saya cuba memerhatikan dengan lebih dekat dan terkejut apabila mendapati ia seekor anak buaya sepanjang dua meter,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Aziz berkata, bimbang buaya itu mengganas, dia kemudian menghubungi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Tawau untuk menangkap buaya berkenaan.

metro/-

Tiada ulasan: