31 Disember 2012

Program Jom Ke Sekolah Mendapat Sambutan Hangat Dari Penduduk Kpg Jagus

17 Safar 1433H. [MOD] -

LAMBIR - Kpg Jagus terletak dalam DUN Lambir dan penduduknya terdiri dari berbagai kaum. Majoriti penduduknya dari kaum Iban, Melayu dan lain-lain kaum Bumiputera Sarawak.

Baru-baru ini Dewan Muslimat PAS Miri mengadakan aktiviti hujung tahun dengan programs ‘Jom Ke Sekolah’ di Kpg Jagus dengan menyampaikan sumbangan beg sekolah kepada anak murid yang akan memasuki sesi persekolahan pada tahun 2013. Seramai 50 anak murid dari berbagai kaum telah menerima sumbangan beg sekolah serta alat tulis di Kpg Jagus.

Turut hadir dalam program yang serba ringkas itu, terdiri daripada Ketua Dewan Muslimat PAS Miri, YDP PAS Miri, serta ahli PAS kawasan Miri.  

Sambutan dari penduduk kampung sangat mengalakkan. Ramai ibu bapa hadir bersama dengan anak-anak mereka untuk menyambut kedatangan rombongan PAS Miri. Dengan sedikit sumbangan tersebut sekurang-kurangnya dapat meringankan bebanan kepada keluarga yang kurang berkemampuan.

Aktiviti Jom Ke Sekolah menasihatkan pelajar yang akan memasuki alam persekolahan supaya belajarlah rajin-rajin dan berazam menjadi pelajar yang terbaik dan berguna kepada agama, bangsa dan negara.

Sempena menyambut tahun baru 2013, PAS Miri ingin mengambil kesempatan ini agar tahun baru adalah tahun untuk kita bersatu menuju kearah negara yang berkebajikan dan adil untuk semua.

Semoga tahun 2013, rakyat Malaysia akan menyaksikan lebih banyak pembaharuan akan berlaku setelah sekian lama dikongkong oleh minda penjajahan yang selama ini dikawal oleh mereka yang mempunyai kepentingan.

Harapan rakyat untuk melihat refomasi dan perubahan yang total hanya akan berlaku sekiranya rakyat sendiri sanggup dan bersedia untuk berubah.

“Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka” (Surah Ar-Rad: 11)

Jofri Jaraiee
PAS Miri, Sarawak

Tiada ulasan: