04 Februari 2013

Filem yang semua orang patut tengok

23 Rabi'ul Awal 1434 H. [MOD] -


KUALA LUMPUR: “Sekali lagi aku nak ulang, filem ni sangat-sangat perlu ditonton oleh semua orang kononnya peduli pasal masalah negara, 36 minit 45 saat yang bagi aku cukup berbaloi,” tulis blogger Cenangau Politik Daun Kari.

Petikan tulisan beliau seperti di bawah.

Yang pertama pasai filem Indonesia yang bertajuk "Alangkah lucunya negeri ini". Satu filem masyarakat yang bagi aku cukup unik yang mengisahkan mengenai isu pencopet dari kacamata seorang sarjana ekonomi. Aku boleh ulang 3 kali tengok dalam minggu tu.

Yang kedua posting mengenai filem pendek "Ana ikut enta" yang Dewan Pemuda PAS buat untuk mempromosikan program "Ijtima Tarbawi". Bukan bagus sangat pun filem pendek tu tapi aku sokong pasai 'keberanian' DPP untuk cuba buat sesuatu yang baru dan berusaha 'mendefinasikan' 'hiburan' versi PAS.

harakah/-

Tiada ulasan: