20 Februari 2013

Tersepit bawah katil

9 Rabi'ul Akhir 1434 H. [MOD] -

FotoTeluk Intan: “Saya panik sebaik mendengar jeritan seorang anak saudara dan dua anak lelaki yang tersepit di bawah runtuhan kayu dan katil sejurus rumah kami roboh dirempuh sebuah lori yang dikejar kereta peronda polis,” kata pemilik rumah, Mohd Kadri Ambu Amar, 43, yang menetap di Kampung Belakang Kilang Padi, Jalan Jawa, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 1.30 pagi itu, sebuah lori seberat satu tan merempuh tiang bahagian anjung hadapan rumah berkenaan menyebabkan sebuah bilik di atas rumah kayu itu runtuh.

Kejadian itu menyebabkan tiga mangsa yang sedang tidur, Khairul Amirin Mohd Kadri, 8, dan abangnya, Khairul Ihwan, 12, serta sepupu mereka, Mohd Maizie Syarezal Mohd Nor, 20, tersepit di bawah katil serta runtuhan dinding rumah yang roboh.

“Kejadian berlaku ketika saya dan isteri, Rahimah Awang, 43, sedang tidur di bilik berasingan sebelum terdengar dentuman kuat yang menggegarkan rumah kayu.
KEADAAN rumah mangsa yang dirempuh lori.

“Sebaik mendengar bunyi dentuman itu, saya dan isteri serta seorang anak perempuan berlari ke anjung rumah dan terkejut apabila mendapati sebuah bilik tidur runtuh, manakala tiang besar rumah tercabut akibat diseret lori berkenaan,” katanya.

sinar/-

Tiada ulasan: