19 Mac 2013

Anak tiri Adun Melor maut kemalangan

7 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -


Anak tiri Adun Melor maut kemalangan

Ahli keluarga mangsa sugul sebaik saja tiba di tempat kejadian. Gambar kecil (atas): Wan Ismail, Gambar kecil (bawah): Muhd Izzat Iman
KOTA BHARU - Anak tiri, Adun Melor, Wan Ismail Wan Jusoh, maut selepas motosikal yang dinaikinya terbabas dalam kemalangan berhampiran Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, di sini petang kelmarin.                                  

Kejadian yang berlaku kira-kira jam 5 petang itu menyebabkan mangsa, Muhd Izzat Iman Mayadi, 17, mengalami kecederaan parah di bahagian kepala.

Mangsa dipercayai membuat pusingan U, dari arah Sabak ke Pengkalan Chepa untuk bertemu sepupu di sebuah restoran makanan segera, namun tidak dapat mengawal motosikal yang ditunggang lalu terbabas di tengah-tengah pembahagi jalan.  

Sementara itu, menurut bapa mangsa, Wan Ismail, anak tirinya yang bersekolah dalam tingkatan lima di Maktab Sultan Ismail Petra (SIC) Telipot menuntut dalam aliran Sains dan tidak sempat menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun ini.

“Tidak saya sangka pemergiannya dan saya terkejut menerima berita itu selepas dimaklumkan keluarga ketika berada di Kuala Lumpur.

“Motosikal itu merupakan milik abangnya, dan dia jarang menunggang motosikal itu ke luar kawasan, paling jauh pun di sekitar kediaman di Telipot, tetapi tidak pada hari kejadian semalam, kerana dia keluar seorang diri menuju ke Pengkalan Chepa untuk bertemu rakannya,” katanya ketika dihubungi semalam.

Menurut Wan Ismail lagi, Izzat merupakan anak bongsu dari lima beradik yang amat rapat dengannya walaupun merupakan anak tiri hasil perkahwinan isterinya terdahulu, serta anak yang baik dan sering mendengar nasihatnya.

“Memang terkejut terima berita itu kerana ketika itu saya berada di Kuala Lumpur bersama isteri, Siti Madinah Illias Khan, 52, dan saya terus bergegas balik ke Kelantan.

“Sebelum arwah keluar makan bersama sepupunya, dia sempat solat Asar dan kali terakhir saya bertemunya Sabtu lalu, ketika dia bersama adik-beradiknya menghantar saya ke lapangan terbang,” katanya.

Kata beliau, sebelum ini, arwah tidak pernah menghantarnya ke lapangan terbang kerana sibuk dengan pelajaran.

“Saya pun pelik kerana sebelum ini dia tidak pernah hantar saya ke lapangan terbang, tetapi Sabtu lalu selepas solat Subuh, dia teruja untuk menghantar saya dan uminya (isteri) ke lapangan terbang,” katanya.

  Beliau berterimkasih kepada Exco Kerajaan Negeri, Datuk Husam Musa yang melawat di Unit Forensik Hospital Raja Perempuan Zainab II dan Adun Mengkebang, Abdul Latif Abdul Rahman.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman mengesahkan menerima laporan kejadian dan menurutnya, mayat mangsa di bawa ke HRPZ II untuk  bedah siasat sebelum.
Sinar harian/-

Tiada ulasan: