12 Jun 2013

Taklimat: DAP beri amaran keras kepada Teck Hwa

3 Syaaban 1434 H. [MOD] -

KUALA LUMPUR: Tindakan Ahli Parlimen Bakri, Er Teck Hwa(gambar) tidak mematuhi arahan parti dengan menghadirkan diri di taklimat Parlimen semalam adalah satu tindakan yang telah melanggar disiplin parti.

Ketua Whip DAP, Loke Siew Fook berkata, pihak kepimpinan parti memandang serius terhadap perkara tersebut dan telah mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada Teck Hwa semalam untuk memberikan penjelasan kepada parti.

Bagaimanapun, jelasnya Teck Hwa telah memberikan penjelasan secara bertulis dan memohon maaf di atas tindakannya itu.

“Setelah berbincang dengan Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang, saya selaku Whip DAP akan memberikan satu surat amaran keras kepada Er Teck Hwa supaya tidak mengulangi kesilapan tersebut.

“Namun, memandangkan beliau telah mengakui kesilapannya dan memohon maaf secara terbuka, saya mengambil keputusan untuk tidak merujuk beliau ke Jawatankuasa Disiplin DAP,” ujarnya yang juga Ahli Parlimen Seremban dalam satu kenyataan.

Tegasnya, perkara itu perlu dijadikan sebagai satu pengajaran kepada Teck Hwa dan semua Ahli Parlimen DAP supaya sentiasa bertindak secara kolektif dan mematuhi keputusan pucuk pimpinan parti dalam menjalankan tugas mereka sebagai Ahli Parlimen DAP.

harakahdaily/-

Tiada ulasan: