03 Februari 2008

Bumi Yang Diberkati

Rezeki yang dicurahkan kepada manusia dari semua sudut tersangatlah banyak. Didarat, dilautan dan dari perut bumi semuanya adalah khazamah negara yang cukup bernilai dan selayaknya memakmur semua umat manusia.


Namum begitu semuanya seakan menghadapi kehidupan yang sempit dan kemiskinan. Dalam keadaan didakwa serna maju dan berilmu pengetahuan. Tanda manusia mengalami kesempitan hidup jelas sekali apabila mereka sentiasa merasakan apa yang diperolihi sentiasa tidak cukup. Sifat Qanaah jauh sekali bagi mereka. Natijahnya mereka tidak lagi mengenal apa yang halal dan apa yang diharamkan oleh Allah SWT.

Kembalilah kepada seruan Allah dan Rasul bagi menyelamatkan kehidupan ini, dengan kembali kepada Islam makmur dan diberkati bumi mtercinta ini sebagaimana Firman Nya:-

وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ وَلَـكِن كَذَّبُواْ فَأَخَذْنَاهُم بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ

Jikalau sekiranya penduduk negeri-negeri beriman dan bertakwa, pastilah Kami akan melimpahkan kepada mereka berkah dari langit dan bumi, tetapi mereka mendustakan (ayat-ayat Kami) itu, maka Kami siksa mereka disebabkan perbuatannya.(Al-A`raaf:096)

Tiada ulasan: