12 Jun 2008

Siapa akan percaya ?

Kabinet hari ini memutuskan tiada lagi kenaikan terhadap harga petrol dan diesel untuk tahun ini. Ia diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, di Putrajaya, petang tadi.

Kenyataan ini dianggap untuk meredakan kemarahan dan protes rakyat yang muncul akibat kenaikan minyak yang paling tinggi dalam sejarah malaysia. paling meyedihkan kesan dari itu menyebabkan kenaikan harga barang yang tambah membebankan rakyat.

Siapakah yang akan percaya ? pastinya Cina Islam tidak akan percaya, dan betul-betul tidak akan percaya. Jangan mudah lupa dengan beberapa fakta dan kenyataan bohong oleh orang yang sama.

Terngiur dan berdesing lagi ditelinga saya apabila Najib menyatakan harga minyak tidak akan naik bila isu gencar diperkatakan soal itu. Sesudah beberapa sehari sebelum diumumkan kenaikan itu menteri Shahrir kata harga minyak akan naik dalam bulan Ogos. Terasa lega sikit almaklum masa masih ada hendak buat persiapan menghadapinya khusnya golongan duafa.

Dengar kepada pengumuman itu saya terus buat suatu hepotisis baru, pasti harga minyak lagi tahun ini. Tidak percaya kita tunggu dan lihat.

2 ulasan:

NGINAP SRENGENGE berkata...

ustaz,

macam cerita BUDAK DENGAN SERIGALA.
Takdak sapa nak caya.
cakap bohong dan juga pencuri.

Kurma berkata...

itu dipanggilkan cakap tak serupa bikin