12 Jun 2008

Bantuan kepada 5000 miskin tegar di Perak mula diagihkan

TAIPING, 6 Jun :- Sebagaimana yang dijanjikan kerajaan Negeri perak mula mengagihkan bantuan pakej RM 200 untuk seorang miskin tegar. bantuan itu berupa wang tunia Rm 100, beras 30 kilo, gula 5 kilo dan minyak masak 2 kilo.

Menteri Besar Perak, YAB. Dato' Seri Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin dalam lawatan kerja ke Daerah Larut Matang dan Selama telah menyampaikan bantuan kepada 129 orang warga miskin tegar untuk daerah tersebut.

Menteri Besar Dato’ Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin berkata, ”kerajaan hari ini yang berlandaskan amanah, adil, telus, wibawa, dan berkebajikan menganggap keperitan hidup rakyat merupakan tanggungjawab kami dan kami hulurkan sedikit sumbangan kepada 129 miskin tegar supaya dapat membantu mereka yang susah”.

1 ulasan:

Kurma berkata...

Didalam dunia ini orang yang paling takut adalah keluarkan semua wang dalam akaun bank sampai jadi 0 dan jual segala-gala syarikat perniagaan sendiri termasuk harta rumah tanah dan saham tukar jadi wang derma kepada orang miskin dan bermula dalam kehidupan baru.

2.paling takut adalah derma organ dalaman secara hidup-hidup, hanya segelintir orang sahaja berani derma.

bagi saya kedua-dua saya tak berani nak buat.