11 Julai 2008

Debat perdana.

Malam tadi saya dihubungi oleh teman wartawan siasah bertanya mengenai debat yang kononnya akan berlaku antara Ds Anwar Ibrahim dengan Menteri Penerangan Ahmad Sabry Chik. Saya diminta pandangan adakah bersetuju atau tidak debat itu diadakan dengan diadakan siaran langsung ?

Jawapan yang sedia ada dalam kepala ini, dengan spontan saya katakan setuju dan mengalu-alukan didakan dengan segera bagi memberi peluang kepada kedua-dua pihak mengemukakan hujah masing-masing.

Wartawan itu juga bertanya kepada saya adakah debat itu memberi kesan kepada rakyat Malaysia.

Pada pendapat saya debat itu akan memberi kesan kepada rakyat Malaysia yang cintakan keadilan dan kebenaran. Melainkan kepada yang mempermainkan kebenaran untuk menegakkan benang yang basah serta kebatilan ianya sama sahaja , samaada diadakan debat atau tidak.

Tiada ulasan: