01 Mac 2009

Lebih 5000 dengar ceramah Nizar di Kuala Kangsar.

KUALA KANGSAR, Lebih 5000 orang berkumpul untuk mendengar ceramah penerangan yang disampaikan oleh YAB. Menteri Besar Perak Pakatan Rakyat, Dato' Seri Ir.Muhammad Nizar Jamluddin yang diadakan di Sayong disini.

Sambutan dari masyarakat berbilang kaum itu dianggap sebagai isyarat yang jelas bahawa dakwaan bahawa Ir. Nizar merupakan MB yang sah dan mewakili rakyat Perak buka dakwaan kosong pakatan Rakyat.

saya mencabar Dr. Zambry untuk mengadakan ceramah ditempat yang sama untuk melihat sejauh mana kekuatan dan penerimaan rakyat terhadap beliau.

Turut sama menyampaikan ucapan dalam majlis itu ialah Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Hj.Abdul Wahid Endut, Exco kanan, Dato'Ngeh Khoo Ham, Pengerusi BBC Perak, Drs. Khalil Idham Lim, dan Bendahari PAS Negeri, Dr. Khairuddin Abdul Malik.

Ceramah tersebut telah mendapat kerjasama yang baik dari 18 orang pegawai keselamatan yang dihantar untuk membantu kesesakan lalulintas.

21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Anonim.......apsal bangang sangat ko ni?

Tanpa Nama berkata...

umno sekarang takut berhadapan dengan rakyat. rakyat telah mengetahui tembelang umno dan bn.
jika diadakan piliharaya diperak tentunya bn akan bungkus. najib cuba mengelak dari ini terjadi. jika pr menang harapan najib nak jadi pm akan hancur lebur. saya sokong kerajaan perpaduan yang hj hadi syorkan tetapi pm mesti pak lah.

Budak Perak berkata...

ak konpius r..
yg ats skali 2 0wg ape?
pelik jer...
be-end x de yb yg ade blog ker?
asal nyib0k kat yb PAS?

Tanpa Nama berkata...

kami BN YB kami tak pandai bercakap pasal YB kami pon tak tau ape yang dia nak cakap..bukan itu aje..YB BN yang kami sayangi bukan tau ape yg dia cakap..sebab tu lah dia boleh bekerja walaupun tak tau ape yang dia nak cakap dan tak tau ape yg dia cakap..pasal YB BN yg kami sayangi ini bekerja untuk jaga perut dan bawah perut ajt..YB BN yg kami sayangi tak kesah pasal rakyat..SEBAB ITULAH YB BN YG KAMI SAYANGI SUSUAH NAK BERCAKAP DEPAN RAKYAT KERANA YB BN YG KAMI SAYANGI BEKERJA UNTUK MENYUSAHKAN RAKYAT AJE..BUKAN APE..DARI RAKYAT KEPADA MENYUSAHKAN RAKYAT..HIDUP BN..!!!

Tanpa Nama berkata...

salam,ceramah pas kena bagi duit,ceramah umno dpt duit ,he he he ...hak vs batil

Tanpa Nama berkata...

Ya memang, kalau dengar ceramah org "celaka" memang kena bagi duit kat org ramai baru org ramai nak pergi dengar..

Tanpa Nama berkata...

ate puak amno pandai beno koje! buat koje salah boleh le.

Tanpa Nama berkata...

saya ini dari tapah dan kenal ir nizar mb perak.bn sendiri sudah asok lubang cacing.pemuda umno sudah habis dan akan musnah bn.long live dato seri ir nizar.buang kaut kepada mamak zambri untuk tunjuk perasaan di mana mana tempat

Tanpa Nama berkata...

Overwhelming support for Pakatan government in Perak. That is quite surprising with only 11 months old in power, people generally give the approval to Pakatan.
All must pray that Tuanku Sultan read the people mood. FRESH ELECTION FOR PERAKIAN.

Tanpa Nama berkata...

tahun awal 80an... tn guru hj hadi pernah ceramah dikedah buat dalam kawasan sawah padi yg luas..dianngarkan 150ribu manusia hadir (kata abang aku yg sulong).masa tu aku budak2 lagi..jumlah derma jihad tak ingat tapi banyak sangat.. yang aku dengar termasuk dalam kutipan ada gelang,gelang kaki,rantai ,cincin,subang,..bath siam..rial arabpun ada...rupanya 0rang pas dulu lebih hebat drp orang pas sekarang....

Unknown berkata...

itulah kelebihan orang mendapat petunjuk menuju ke arah cahaya kebenaran Ilahi. mati kita, hidup kita, ibadat kita (termasuk menghulurkan derma termasuk rial, rantai emas, gelang, gula, kopi, beras etc drp sumber yang halal) ke jalan Allah akan mendapat pahala. itulah hebatnya orang yang bersama dengan parti Islam (bukan parti melayu)

Tanpa Nama berkata...

dimanapun ada ceramah PR pasti orang ramai datang. Yang paling penting reaksi dari rakyat berkenaan YAB Nizar sangat membanggakan. Malah reporter pun menghormatinya. Cuma reporter ni publisiti lebih . Berita tak da pun yang masuk. Bagi le peluang yob. Barulah balance sikit berita yang ada dalam media.

Power Renjis berkata...

umno mane brani buat ceramah..time nak pilihanraya baru sinuk nak turun jumpe rakyat..duit punya pasal..takde duit tak jalan la

Tanpa Nama berkata...

maunye mamat Zombie tu berdepan dgn rakyat??!!!..kane baling baling kasut nanti..berkokok dlm TV bole la...

Tanpa Nama berkata...

Tak perlu nak bandingkan sambutan rakyat thdp ceramah YAB Nizar dgn. MB haram tu. Executive talks yang baru-baru ini diadakan pada hari Jumaat (27/2) di Dewan Bankuet, Ipoh, sambutannya terlalu hambar (lebih banyak kerusi drpd orang). Malu Dato' SUK Perak hari tu.Bukti jelas, bukan rakyat biasa sahaja benci kat BN tapi pegawai dan kakitangan kerajaan lagi benci kat BN.

Tanpa Nama berkata...

Ya, orang PAS dulu memang hebat. Kita perlu pelihara kehebatan itu agar jangan tercemar - Quran dan hadith sentiasa jadi pegangan.

Tanpa Nama berkata...

WAHAI PEMIMPIN PR, KENAPA MASA PR PIMPIN PERAK,
ABIS TANAH NAK DI BAGI PADA ORG YG
X TENTU HALA? BARU JE BAPE BULAN PERINTAH
DH MCM2 TERGADAI. ADUN PAS HANYA BERAPA KERAT JER.
NASIB BAIK LEH JD MB TU PUN SB DAH X ADA
CHOICE. ORG PAS KENA PIKIR MAJORITI RAKYAT
MASIH LAGI PILIH UMNO. ANDA TGK KEMBALI
KEPUTUSAN PILIHANRAYA YG LEPAS. BUKAK..BUKAK..
PAS MENANG KERUSI DUN PERAK CKIT JER..
KLU X CAYA TGK LA BAPER ORG JER EXCO PAS. YG LAIN SEMUA MUKA2 TUT...HAHAHA.. PAS HANYA TUMPANG NAMA PKR AND DAP JER.

Tanpa Nama berkata...

semua yg pas buat, betul je la....
tp apa yg umno buat, semua pas kata salah..
yb nizar tu semua nya perfect.. x penah buat salah..dia lah hero..semunya dia yg betoi...
rakyat semua jgnlah terlalu taksub
sgt dgn pas..biarlah bersederhana
klu pas kutuk umno, x dosa ke?
oh lupa..semua yg masuk pas akan masuk syurga..
marilah kita semua umat Islam lebih tumpu
pada pembangunan ummah.jgn asyik nak
cari salah org jer..
kelakar....- renung-renungkan

Tanpa Nama berkata...

jebat hang tu kalu nak tahu wkil pas tu hebat ke x datang la ceramah yg diorng buat...biar buka mato kau tu besar2...

Tanpa Nama berkata...

eleh JEBAT, umno mmg la btul je..suma perfect KAN?...
hukum suma tau..tu yg lawan hukuman hudud
pasal DA PANDAI sangat..pastu cakap nizar tu gila kuasa..sebenarnya nizar bkn gila kuasa,tapi dia nak amik kuasa dari ORANG GILA DAN X RETI BAHASA...FIKIR2KANLAH JEBAT OI...SEMOGA KOX TERMASUK DALAM ORANG GILA DAN X RETI BAHASA

Tanpa Nama berkata...

zaman nabi tak pernah nabi ajak org kapir duduk bersama untuk memerintah.tapi org pas boleh mengajak parti hongkong tu duduk bersama untuk memerintah .cerdik ke.berjuang la sendiri.cuba ingat kembali bagaimana komunis menyeksa org melayu.sebab nak rampas tanah melayu dulu tak dapat rampas secara kasar dan sekarang komunis tu akan rampasa melalui politik bukak la mata sikit anak melayu sekalian.kalua ahli umno naya bangsa sendiri tanggung la mereka masa mati nanti.yg penting mahukah tanah melayu dikongsi kuasanya