19 Februari 2009

Nazri buta undang-undang, anggap tindakan Speaker komidi.

KUALA LUMPUR, 18 Feb.:- Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nazri Aziz, mengeluarkan ulasan awal mengenai penggantungan Zambry dan 6 Exco yang melakukan rampasan kuasa di Perak dengan berkata tindakan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V. Sivakumar, melarang yang terlibat daripada menghadiri sesi Dewan sebagai satu komedi.

Sebetulnya ulasan dari Nazri lah satu komedi dan menunjukkan kejahilannya mengenai peraturan dewan dan Undang-undang Tubuh Kerajaan negeri Perak. Sambil menyifatkan perlakuan Speaker itu juga mempersendakan Dewan berkenaan, tetapi realitinya Nazri lah yang buta undang-undang dan mempersendakan peraturan dewan yang ada di Perak.

Nazri juga mempersendakan tindakan V.Sivakumar dengan berkata, "Speaker bertindak sendiri menjadi hakim dan juri sedangkan beliau tidak langsung mempunyai bidang kuasa itu" . satu kenyataan yang tidak bertanggung jawab dan tidak menghormati langsung undang-undang sesebuah negeri.

Pada sidang akhbar di Bangunan Parlimen di sini hari ini Nazri sepatutnya terlebih dulu merujuk dengan teliti asas dan peraturan yang ada sehingga Jawatankuasa hak dan kebebasan bertindak terhadap Zambry dan 6 Exco kudeta.

Kenyataan akhbarnya dengan menggunakan perkataan "komedi",dan "beliau langsung mempunyai bidang kuasa itu" adalah kalimat yang sengaja memperkecilkan tindakan yang dilakukan Speaker dan ahli jawatankuasa hak dan kebebasan yang sah menurut undang-undang.

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

itu memng perangai pemimpin UMNO - DIA KATA SEMUA BETUL KERANA MEDIA DIA PUNYA TAPI LIDAH CABANG AKAN LAIN KALAU UMNO YANG KENA

Tanpa Nama berkata...

haram jadah punya umno bn

ALAM berkata...

rujuk komen di http://alam-pendiat.blogspot.com/2009/02/titah-tuanku-dan-titah-speker-yang-mana.html

Tanpa Nama berkata...

Biarlah YB2 UMNO ni buat mcm ulasan, dengan ini rakyat akan nampak kebodohan & kegoblogan pemimpin2 negara yang ada hari ini..
pilihanraya lepas ni taklah tersalah pilih lagi

Tanpa Nama berkata...

Panggil je Nazri ni bagi keterangan kat Speaker. Pastu jgn bg dia balik Perak...

Tanpa Nama berkata...

sape tk kenal nazri ni..penyapu

Tanpa Nama berkata...

dia baru nak belajar jadi lanun la tu,

Tanpa Nama berkata...

Undang2 Allah pun depa pelawakkan ini undang2 dunia lagi depa tak heran

fital berkata...

he he he
ayo yo
ayo ma ayo pa
apa sudah jadi
ayo pa
tolong bikin kerja
jangan gaduh gaduh
sekarang apa mahu jadi
ayo yo

Tanpa Nama berkata...

NI SAMSENG TAIK MINYAK NK TUNJUK TERROR WALHAL SEMAKIN MENAMPAKKAN KEBODOHAN DAN KEBENGONGAN SEORANG PEMIMPIN SEBUAH PARTI YANG SEMAKIN MEREPUT CUMA PEMIMPINNYA YANG TAK SEDAR DIRI INGATKAN KUASA NI MAK BAPAK DIA BAGI..! DAH LA KEPALA BOTAK OTAK PULOK DUNGU!

Tanpa Nama berkata...

dah UMNO = United Munafik National Organization, faham2 ajelahh

Tanpa Nama berkata...

najisree ni ape dia tauuu, dlm kpla dok ingat teksi ajeeeee

Tanpa Nama berkata...

Nasib baiklah calon PKR kat Pdg Rengas tu calon yg kurang di gemor oleh penduduk, kalo tidak sipencacai ni pun dah telungkup dah..

keristamingsari berkata...

wahai pemimpin-pemimpin UMNO, janganlah nak memperbodohkan Rakyat lagi...kamu pun kami yang pilih...jangan nak berlagak dengan jawatan tersebut....? Kami pun bersekolah tinggi dan lebih pandai dari juak-juak kamu semua..

Tanpa Nama berkata...

betul betul betul... :)

Tanpa Nama berkata...

alahai..........bodoh jgk menteri cam ni yer???wat malu org padang rengas jer. der ker pi lantik mnteri bodo piang cam ni....
cakap main ikut sedap mulut jer.sedor ler wahai org padang rengas yg ngundi menteri bongok cam ni
malu2.............